voeding baby 3 maandjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door neletje, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    hoi

mijn zoontje is 3 maandjes oud en ik had een vraagje over zijn voedingsschema. Hij krijgt 5 flessen van 150 en 5 schepjes per dag. Omdat hij meer mag voor zijn gewicht probeer ik af en toe een fles van 180 en 6 schepjes te geven maar die gaat niet altijd op (savonds meestal wel maar sochtends niet) dus ik probeer hem nu 2 flessen van 180 te geven en 3 van 150 en zo langzaam op bouwen. Maar nu gaat mijn zoontje snachts steeds langer slapen waardoor ik straks mischien op 4 flessen zit, maar 2 flessen van 180 en 2 van 150 is echt te weinig voor zijn gewicht, hij zou dan eigenlijk minimaal 4 flessen van 180 moeten krijgen en eigenlijk dan zelf nog 1 fles met iets meer in, maar ik denk niet dat hij die leegdrinkt. Hoe kan ik dat het beste regelen dan? moet ik hem wel 5 flessen blijven aanbieden (met dan maar 3u ertussen) zodat hij wel aan de hoeveelheid voeding zit?

groetjes Nele

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi,

Dat hij meer mag voor zijn gewicht betekent natuurlijk niet dat hij behoefte heeft aan meer. Ik zou hem gewoon lekker volgen. Mijn dochter is ook 3 maanden en zit al een week of 3 bijna elke dag op 4 voedingen en enkele keer op 5. Ik bied haar 4 flessen van 180 cc+6 scheppen voeding aan. Ze drinkt er gemiddeld 2 van leeg en 2 van ca 150 cc. Ze drinkt gemiddeld 700 cc (soms zelfs 600) terwijl ze voor haar gewicht (6200 gr) meer mag. En ze groeit gewoon goed. Het is gewoon geen grote drinker. Mijn zoontje itt dronk op die leeftijd zeker rond 950 cc a 1 liter, terwijl hij dezelfde groeilijn volgde als mijn dochter. Zo zie je maar dat elk kind een andere drinkbehoefte heeft.
    Als hij verder gewoon goed groeit dan is dat gewoon prima.

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik zou ook kijken naar wat je zoontje aangeeft. Onze kleine meid is nu ook ruim 3 maanden en zit al 2 weken op 4 voedingen per dag. Eerst waren dat er 4 van 150, ze had gewoon geen behoefte aan meer. Op een gegeven moment gingen die flessen er heel makkelijk in dus nu bieden we de eerste 3 flessen 180 aan en de laatste 150 (meer gaat er dan gewoon niet in).

Groeit je kindje goed? Zolang hij goed groeit zou ik me geen zorgen maken hoor. Hij geeft wel aan als hij behoefte heeft aan meer.

Succes!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

5. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ook maar vier flessen en soms heeft hij zelfs dagen dat hij maar drie flessen krijgt. Dit alles in nauw overleg met het cb hoor ;). Zolang je kindje goed blijft groeien is er niet zoveel aan de hand. Ze kunnen heel goed zelf aangeven wat ze willen en hoe ze het willen :D.
    Ik hield ook krampachtig vast aan de eerste adviezen over flesvoeding en dat was voor mijn kereltje gewoon niet de juiste weg. Met flessen van 150cc bleef hij onrustig, daar had hij gewoon niet genoeg aan. Resultaat een zeer ontevreden baby, die op den duur te veel en te vaak een fles kreeg.
    Toen ik hem ben gaan volgen (dus gewoon voeden op verzoek) zaten we met twee dagen op een schema van vier flessen van 180cc. Hij was toen 8 weken. En dat krijgt hij dus nog steeds. Inmiddels ruim drie maanden.

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

mijn dochter mag volgens de richtlijnen ook al en liter op een dag, maar drinkt tussen de 700 en 800 ml op een dag. Gewoon kijken naar wat je kindje op kan. is dat 150 en heeft ie aan 5 flessen genoeg, dan is dat maar zo.
    Zolang de poep en plasluiers goed zijn en hij vrolijk is is er niks aan het handje.
    Mijn dochter had heel snel al behoefte aan maar 4 flessen op een dag. Ze komt gewoon niet eerder. En slaapt 's nachts door, dus waarom dan die extra voeding erin proppen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen weten vaak instinctief hoeveel genoeg voor ze is. Als jouw kind tevreden is, zich goed ontwikkelt en normaal groeit, dan hoeft hij pas meer te drinken als hij meer wil!

8. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    dank je wel voor jullie reacties. Ik probeer hem nu gewoon 180 en 6 schepjes te geven, en de ene keer gaat het op en de andere keer niet. Omdat ik savonds op 9u wil uitkomen zit ik meestal aan 5 flessen, maar als hij weer wat langer gaat slapen zal ik ook op 4 zitten en dan even kijken hoe dat inderdaad gaat, want elke 3u een fles vind ik best veel. En het is inderdaad zo, zolang hij goed blijft groeien zal het wel ok zijn !

Deel Deze Pagina