Hoeveel bieden onder vraagprijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    We zouden dit huis namelijk graag kopen op 1 salaris. Nu werken wij beiden 4 dagen en dat willen we graag blijven doen. Ideaal zou zijn als we dus het huis kopen op het salaris van 1 van ons. Dan zal het echter wel onderhandelen worden, want het uiterste wat we dan uit willen geven aan het huis ligt toch wel net iets onder hun vraagprijs (ongeveer €10.000)

De reden dat we het op 1 salaris willen is omdat we dit huis qua afmetingen prima vinden en we, mocht het ooit nodig zijn, het ook belangrijk vinden dat we dit huis ook zonder elkaar kunnen financieren.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben zelf trouwens in de dure tijden twee keer een huis gekocht. Eerste huis was een vraagprijs van 192.500. Toen hebben we 1 bod gedaan en direct aangegeven dat dat ons bod was en zoniet, dan niet. 177.500 geboden en ze gingen akkoord. Wij hadden nog 7.500 hoger willen en kunnen gaan.... :D

Ons huidige huis stond te koop voor 209.000 en toen brandde de keuken eruit. Wij dus in de veronderstelling dat de vraagprijs aangepast zou worden, maar dat gebeurde niet. Eerste bod gedaan toen van 180.000. Werd een hele partij moeilijk gedaan, maar ze wilden niet zakken in prijs. Prima, hebben we de onderhandelingen gestaakt en 2 maanden later een nieuwe poging gewaagd. Vraagprijs was op dat moment gezakt naar 207.500 (wow, de keuken brandt uit en je zakt 1500 in prijs....).
    We hebben het huis uiteindelijk gekocht voor 194.000 en er een bouwdepot opgezet voor een nieuwe keuken, die we voor 9000 helemaal rond hadden :)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij eigenlijk dat als jullie uiterste bod 10.000 onder hun vraagprijs ligt, het kat in het bakkie is... :)
    Maar ben wel benieuwd, PB me de link eens, dan laat ik je even weten waar ik de onderhandelingen mee zou beginnen :)

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Je hebt pb! :)

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    vraagprijs was hier (eind vorig jaar) 185, eerste bod 150 en we kwamen uit op 169, wel grappig om te weten die mensen hebben het 50 jaar geleden gekocht voor 33.000 gulden. ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar 10.000 onder de vraagprijs? Nee joh, je kunt makkelijk 20% eronder gaan zitten met je eerste bod, evt. zelfs 25%. Het is je eerste bod, daarna ga je onderhandelen.

Ik heb beide keren iets meer dan 20% minder geboden, beide keren zijn we elkaar aan mijn kant van halverwege tegemoet gekomen.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat kan alleen jij en je partner bepalen, jullie hebben de woning en de omgeving gezien, je moet gewoon bieden wat je ervoor over hebt, en als het te laag is krijg je automatisch wel een tegenbod van de verkoper.

Deel Deze Pagina