hoeveel bieden op het huis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ysabella, 4 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Dat klopt, het huis zal getaxeerd worden op de waarde van het pand op dit moment. En dat is afhankelijk van vraag en aanbod. Zo te lezen is er veel vraag, dus de woning zal vermoedelijk boven de vraagprijs verkocht worden. Dat betekent dat de marktwaarde van de woning ook boven de vraagprijs ligt. Daar zou ik me dus niet zo'n zorgen om maken, zeker niet omdat TS ook nog eens aangeeft veel eigen geld mee te brengen.

Blijdorp en Ysabella vinden dit leuk.
  2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik denk dat het lastig wordt om het huis te bemachtigen met een voorbehoud financiering en een voorbehoud bouwkundige keuring. En het voorbehoud financiering is nog complex ook, want het gaat niet enkel over het rondkrijgen van een nieuwe hypotheek maar er hangt ook een verkoop eigen woning aan vast. Je kunt wel roepen dat het eigen huis snel verkocht is, maar als dat eens niet zo is dan zit de verkoper van jullie potentiele nieuwe huis wel mooi op jullie te wachten.

Waarom zouden de verkopers voor een koper als jullie kiezen die nog allerlei voorbehouden heeft? Stel de koop gaat niet door op basis van 1 van die voorbehouden, dan heeft de verkoper het risico dat andere geïnteresseerden al afgehaakt zijn. Het is dus simpel: ik zou als verkoper alleen een koper willen met dit soort voorbehouden (lees: risico's) als daar een aanzienlijk hoog bod tegenover staat.

Ik geef het dus weinig kans, tenzij jullie voorbehouden laten vallen of flink hoog bieden. Succes!!!

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ligt er echt aan wat voor wijk het is en waarvoor de andere huizen weggaan?
    Hier een gewilde nieuwbouwwijk en huizen die voor €250000 te koop stonden gaan voor €365000 weg... :eek:

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben ons huis recent verkocht voor ongeveer 25.000 euro boven de vraagprijs, we hebben toen ook 20 bezichtigingen in 1 week gehad en de prijzen stijgen dit jaar nog flink door. Dus ik denk dat je niet verbaasd moet zijn als 10.000 boven de vraagprijs niet voldoende is.
    Succes met bieden!

Ysabella vindt dit leuk.
  5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Wij hebben net ons huis verkocht, 17 kijkers gehad en 8 biedingen. We hebben niet gekozen voor de hoogste bieding maar wel naar de voorwaarden. We stonden te koop voor 375 en n u verkocht zonder voorbehoud financiering voor 411.000 . Als het erg gewild is is het moeilijk in deze tijd... succes

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina