Hoeveel bier?

Discussion in 'De lounge' started by MissyC, Sep 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    A.s zaterdag vieren mijn vriend en ik onze verjaardagen. Wij krijgen 12 bierdrinkers ongeveer. Hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen per persoon?

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    3 tot 5 per persoon. Maar aan de andere kant op is op ;)

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Vier jw het overdag of avond? Want in de avond wordt hier wel meer gedronken pp

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De bier drinkers die ik ken drinken gerust een halve krat pp maar dat vind ik zelf ook te gortig. Heb je er gewoonte drinkers bij zitten en mannen die mannen zijn en met andere mannen proosten dan zal ik toch zeker wel een krat of vier halen.

Ik weet hoe het gaat de ene leeg andere vol ect ect. Nodig een voetbal club uit en je hebt een tap nodig met die mannen.

Kijk naar je eigen budget wat heb je er voor over mijn motto is ik heb het in huis maar het is geen Heineken meer maar gewoon blikjes van 500 cc De goedkoopste in de supermarkt drinken zullen ze het toch wel goed koud zetten en de meeste bier drinkers gaan los.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou 2 kratten halen. Ik had 2 weken terug 6 drummers en had nog 6 flesjes over van 1 krat. Als ze zich klem willen drinken gaan ze maar naar de kroeg vind ik.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#6 MMarianne, Sep 3, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 3, 2014
    Tja, de één drinkt 1 biertje in een uur en een ander de ene na de andere en de één gaat na een uur al naar huis en de ander blijft plakken tot het eind...en wanneer is dat eind, welke tijden zijn jullie gewend. Jij kan je vriendengroep beter inschatten dan ons maar op basis van onze feestjes zeg ik 5 kratten en op een feestje vind ik op=op in principe niet opgaan.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Nou het ligt er aan of het overdag of in de avond is maar hier drinken ze echt een halve krat per persoon ongeveer. Aan mij heb je dus niks want ik heb altijd een vat staan met die alcoholisten ;)

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Een krat pp. :D

Nee, ligt er een beetje aan hoeveel ze drinken.. en of je het overdag of 's avonds viert.. Maar denk dat je toch wel 8 kratten, van 24, nodig hebt..

Overigens vind ik "op is op" niet kunnen.. Met niks eigenlijk..

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Hoeveel ze drinken ligt er ook aan hoeveel 'rondjes' jezelf geeft toch?

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Moeilijk in te schatten voor ons. Ik zou uitgaan van 8 pp x 12 = 92, dus 4 kratten halen ;) Dan heb je nog iets meer staan dan 92. Want de 1 drinkt er 10 en de ander 4.

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Uhhh dan zou ik toch echt wel een krat of 5/6 nodig hebben met de bierdrinkers die hier komen! :D

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ligt aan hoelang ze er zijn. Van 19-2:00 is wat anders dan van 21-0:00.. Maar hier haalt de ene helft van de familie 3 op een avond, de andere helft kan er ook wel 5a6 op pp..
    Met 6 zit je op 4 per krat, dus 3 kratten. Afhankelijk van de duur en type drinkers, misschien een 4e krat voor de zekerheid..

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je echte bierdrinkers heb. Dan drinken ze er gemakkelijk 6 p.p.
    Als het mensen zijn die gewoon van een biertje houden, dan 2 a 3 p.p.

14. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    hier rekenen we minimaal een half krat pp en dan 1 op reserve.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou 6 flesjes per persoon aanhouden. Of zijn er ook vrouwen tussen?
    Voor vrouwen zou ik er 4 aanhouden.
    Maar beter iets teveel dan te weinig. Bier bewaard zich goed en is altijd handig om in huis te hebben. En als je er niet mee wil blijven zitten kan je het nog altijd voor een klein prijsje verkopen aan iemand.

16. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    4a5 kratten zou ik zeker halen.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Half krat per persoon.
    Dat reken ik altijd. Maar goed hier wordt dan ook stevig gedronken met feestjes.
    Vaak houden wel iets over. Heb echt een hekel aan te kort hebben..

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    2 kratten zei iemand? hihi, wow.... tja... hier ook stevige bierdrinkers onder de mannen... hangt er ook vanaf hoe lang ze blijven he? maar als ik 12 bierdrinkende mannen hier heb haal ik 7 kratten, half kratje pp en 1 voor de zekerheid, het word niet verkeerd ;) en ik kijk altijd even op goedkoopbier.nl waar het in de aanbieding is.

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik zou ook gaan voor 4 á 5 kratten. Is hier wel zelfbediening met verjaardagen, maar er blijft zelfs dan altijd over. Hier meestal vanaf een uur of 20.00 tot 03-00 uur ofzo.

20. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ik zou voor 6 kratjes van 24 gaan misschien zelfs 7.
    wat er over blijft kan je laten staan.
    Echte drinkers 7 flesjes?
    Mijm mannetje drinkt zo een krat leeg hoor

Share This Page