Hoeveel bier?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik tel meestal 6 tot 8 pp..
    Haal meestal wel ruim voldoende,mocht ik echt veel overhebben dan neemt iemand het wel over die ook bijna een verjaardag heeft...
    Wij halen bier in Duitsland,mochten wel halve liters hebben dan tel ik 3 tot 4 pp,en we nemen twee kratten Radler mee in Duitsland,wordt veel gedronken hier op feestjes...

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een feest van dat om 21 uur begint in het weekend, zou voor ons een avondje stappen zijn. Zo zouden wij het zien.
    Hier zitten we dan vaak ook de hele avond tot laat in de nacht. En ja, dan gaat er aardig wat doorheen.
    Iets dat misschien 2 keer per jaar gebeurt. Lekker belangrijk.

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    dure gelegenheid jarig zijn ;)
    als je van uit ga 8 kratjes dan ben je al 75 euro kwijt zonder stagegeld.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind 2 of 3 kratten halen en dan zeggen op=op ook wel bizar eigenlijk. Dan zou ik geen feestje geven. Je zorgt toch dat je genoeg hebt voor je gasten??

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, op = op na 2 kratten is stom, maar uitgaan van 15 glazen drank is dat ook.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

inderdaad! vind 8-10 alcoholische consumpties pp gerekend (want niet iedereen drinkt dat, dus voor de grote bierdrinkers heb je er dan meer over) echt méér dan genoeg.
    Dan vind ik echt op = op!

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    10 Alcoholische drankjes is bijna een halve krat hoor...

8. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben een flinke bierdrinkende vriendengroep, wij kunnen ook erge leuke feestjes geven :) wij hebben ook zeker minimaal een man/vrouw of 30 over de vloer, waarvan zeker 12 bierdrinkende.
    Maar ik haal voor een verjaardag altijd:
    -10 kratten bier (zoek ergens een aanbieding)
    - 6 fl witte wijn
    - 6 fl rosé
    - 3 rood
    - 6 cola
    - 4 sinas
    - 4 7 up
    - whisky/Bacardi/Malibu ofzo hebben we ook altijd in huis en zorg dat er een volle fles staat.

Hier gaat zeker niet alles op, maar dan hebben we nog een voorraad staan voor de zomer (verjaardagen in juni), die we af en toe een beetje aanvullen.... Maar daar moet je wel ruimte voor hebben natuurlijk :)

2 kratten bier voor een verjaardag van 2 personen??? Ik geloof niet dat ik naar jullie feestjes wil komen ;)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

weet ik, ik reken altijd 8 pp. dat is dus 1/3 e. Maar lang niet iedereen drinkt dat, dus kunnen de stevige drinkers wat meer drinken. Gaat prima hier. Vind het echt absurd dat mensen een halve krat pp rekenen....... Goed voorbeeld ook, als er kinderen bij zijn. Of (in het geval van niet) dat pa 's morgens een fikse kater heeft bijvoorbeeld.

En begrijp me niet verkeerd. ik heb niets tegen drinken in het algemeen, wel over de hoeveelheden die hier genoemd worden.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

#50 mamabri, 3 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2014

11. toevallig hebben wij pas een feestje gegeven met ong. 50 mensen, wij hadden

14 kratten bier
    4 flessen rose
    4 flessen witte wijn
    6 flessen cola
    1 fles vieux
    4 flessen sinas
    3 pakken sap

Alles met uitzondering van de sinas en de sap is nagenoeg opgegaan.

[FONT=&quot] [/FONT]
    Vind dat als je een feestje geeft er ook wel genoeg in huis moet zijn, ik geef dan ook niet vaak feestjes ;)

12. sjak

sjak Niet meer actief

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons gaat er meestal ook ongeveer een halve krat per bierdrinker op. Bij 12 bierdrinkers zou ik 7 (misschien 8) kratten halen, dan heb je zeker genoeg.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou zeker 7 kratten halen.

Hier gooien we het allemaal in een koelkast en mensen pakken dan zelf.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind op = op principe echt heel raar op een feestje. Ik zou 7 kratten halen. Mocht het niet op gaan op je feestje komt het altijd wel een andere keer op.

17. Astre

Astre Niet meer actief

Wij gaan altijd uit van een half krat per persoon plus een of twee kratten extra. Wat over is, komt wel een andere keer op. Ik vind het echt armoedig als je drank vroegtijdig op is. Een goed feest betekent meer dan genoeg eten en drinken (en dat kan zowel alcoholisch als niet alcoholisch zijn ;)).

18. Astre

Astre Niet meer actief

Eens. Ik vind dat niet gastvrij.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een halve krat, dat zijn wel 12 flesjes hé! Aan 25 cl per flesje geeft dat 3 liter bier de man!!! Gezellig voor je lever :$:(.

No way dat dat hier op gaat. Ik zou zelf voor maximaal 6 flesjes per man gaan. Aan 12 personen geeft dat 3 kratten. Neem er desnoods nog een 4de bij als reserve.

(Hier wordt er bij een verjaardag overigens maximaal 2 flesjes bier gedronken. Ik zit hier altijd met bergen overschot.)

20. Astre

Astre Niet meer actief

#60 Astre, 3 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2014
    Ja hoor dat wordt hier zeker gemiddeld gedronken. In mijn studententijd was dat zelfs nog meer ;). Nu lust ik zelf geen bier, maar de meeste van mijn vrienden drinken rustig een half kratje en zijn nog prima aanspreekbaar (hun lever hoop ik nooit te zien ;)).

Deel Deze Pagina