Lieve dames, Herkennen jullie het ook?? Mijn zoontje kan af en toe een beetje driftig zijn als het hem niet zint of iets niet mag!! Bijvoorbeeld met zijn hoofdje ergens tegen aan bonken/bonzen! leuk is het niet en vaak ga ik er nog op tegen in ook wat ik waarschijnlijk beter niet kan doen Maar ben zo bang dat ie zich zelf pijn doet! is dit een fase en kan ik het beter negeren?
Mijn zoontje heeft dit ook een tijd gedaan als hij boos was. Ik liet hem uitrazen, maar stopte mijn hand tussen zijn hoofd en hetgeen hij tegenaan bonsde. Het was hier ook altijd tijdens verdriet of als hij boos was. Op een gegeven moment kwam er ook uit dat hij een flinke oorontsteking had en pas na de antibioticakuur stopte het bonken. Het is hier een combi van fase en pijn geweest. Het hoort dus misschien bij een fase, hij kan zijn frustratie niet op een andere manier uiten, maar ik zou ook even, voor de zekerheid, in de gaten houden of hij pijn heeft.
hm als ie zich pijn doet merkt hij het vanzelf wel. dochter lief heeft ook van die rare dingen. als ze zich stoot dan doet ze het erna expres nog een keer (of meer). ze heeft ook een fase gehad dat ze aan mn haar trekt. dan doet ze het eerst heel hard bij zichzelf en kijkt mij dan aan "kijk doet geen pijn" en dan doet ze het bij mij. nu als ik au zeg, slaat ze zichzelf in dr gezicht.. ik corrigeer en vertel dat het niet wenselijk is. Verder probeer ik het te negeren ik hou het op een fase
hier ook idd... soms vraag ik me echt af of ze niet wat gevoelszenuwen mist ofzo hihi. maar ook als ze valt en haar broek is stuk net als haar knieën... ze staat gewoon op en rent door, of er niets gebeurd is. maar expres met het hoofd bonken is meestal idd gewoon een fase hierna ging ze over naar het gooien met alles wat in haar weg kwam. nu is het schoppen geworden en bijten (gelukkig voornamelijk in de kussens die op de bank liggen gelukkig)
Oei lastig he!! ja ik heb niet echt het Idee dat ie pijn heeft omdat ie gewoon verder vrolijk is en speelt!! en snachts ook gewoon slaapt wel tussendoor wakker voor speen oid