Hoeveel bijvoeding mag je geven en van 5 naar 4 voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door marlies1977, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlies1977

15 nov 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter is nu 4 maanden oud en we zijn begonnen met het geven van fruithapjes. Ze krijgt sinds 2 dagen iedere dag een half potje en ze vindt het heerlijk. Nu heb ik haar gisteravond ook nog om 23.00 de laatste fles gegeven van 180/6 + 2 schepjes rijstebloem. Fles ging helemaal leeg. Mag ik dit zo doen of is dit te veel bijvoeding?

En wanneer valt de laatste fles weg van 23.00. CB zegt dat ze het zelf aangeven doordat ze de fles dan niet meer pikken en alleen maar willen slapen. Het lijkt me eigenlijk ook een kwestie van gewenning aan de laatste fles. Kan ik ook proberen om in de fles van 20.00 210/7 + 2 schepjes rijstebloem te doen en dan de fles van 23.00 uur niet meer te geven? Ik moet haar altijd wakker maken rond die tijd. Ze weegt overigens nu iets van 6700 gram en is 62 cm lang.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Marlies

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Marlies,

Je doet het goed met de bijvoeding hoor. Het is inderdaad mogelijk om de laatste fles te laten vervallen. Dan kun je de andere 4 flessen eventueel ophogen naar 210 ml water met 7 schepjes voeding.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina