Hoeveel bijvoeding mag ze hebben? (veelvraatje ;))

Discussie in 'Voeding' gestart door Woezel 25, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 5,5 mnd oud. Ik was van plan om pas met 6 mnd met bijvoeding te beginnen (oudste dochter ook pas met 6 mnd begonnen) maar deze bleek er toch al eerder aan toe. We zijn rustig begonnen met fruit en groente maar ze vind het zoooooo ontzettend lekker! Ze eet heel erg goed van de lepel, maak de hapjes vers. Als het aan haar ligt eet ze alles op wat ik haar voor schotel. Vanochtend een hele banaan met wat peer gepureerd en ging er helemaal in... Maar vraag me af of dit wel oke is, mag ze wel zoveel?

Ze drinkt trouwens nog evenveel BV/KV (ik combineer borst en fles) als voorheen. De bijvoeding is dus echt BIJ en niet in plaats van, ze eet alles en drinkt gewoon als normaal...

Mijn vraag dus, hoeveel mag ze hebben van alles? Ik lees overal over 'hapjes' en 'lepeltjes' maar dat is hier niet genoeg...:(

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik lees mee, hier hetzelfde! Vanaf dag 2 dat hij groente kreeg ging er al een heel potje in :$ Meneer nam echt niet genoeg met een paar hapjes. Hij krijgt dus een volledig "potje" groente en volledig "potje" fruit. (Ik maak alles zelf vers).
    Vanaf 6 maanden staan in de winkel grotere potjes met groente dus ga ik ook grote porties maken en geven want na zijn groente vind hij het altijd jammer dat het op is.
    Ze zeggen dat een baby zelf laat merken wanneer de flessen / borstvoeding minder kan. Aangezien hij een flinke portie groente eet ben ik zijn laatste fles van 240 naar 210 gaan verlagen en dit gaat goed.
    Sinds zondag krijgt hij smorgens ook pap. Nadat hij de pap op heeft laat hij best veel van zijn volgende fles staan. De fles van 11 uur is nu nog maar 150 i.p.v. 240.

Ik denk zolang ze geen buikpijn of moeizame ontlasting krijgen dat het geen probleem is. Het feit dat ze het allemaal opeten is een teken dat ze honger hebben en het lekker vinden.

Hoeveel krijgt je dochter per dag binnen aan BV/KV?

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier ook al een heel potje groente en fruit. Hij laat ook regelmatig flesvoeding staan dis ik lees ook ff mee

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik lees ook mee. Die van mij neemt met twee lepels echt geen genoegen. Vanochtend een nectarine en banaan op.

Van het cb kreeg ik geen duidelijk antwoord hoeveel ze mocht. Ze zou het zelf aan moeten geven, maar ik vrees dat ik dan bezig blijf. Haar mondje blijft open gaan. Behalve dan bij broccoli, want dat is blijkbaar voor haar echt het ergste wat we haar aan kunnen doen ;)

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de 6 maanden moet het nog geen melkvoeding gaan vervangen. Als dat niet het geval is, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Was hier ook het geval. Ons mannetje was erg enthousiast en at al snel vrij veel. Maar ik heb de melkvoedingen in het begin nog prioriteit gegeven. Dat ging later veranderen.

Misschien scheelt het als je het hapje na een BV/KV geeft?

6. tuc

tuc Niet meer actief

tot de 6 maanden mag het idd geen voeding vervangen, dus als ze minder fb/bv gaan drinken dan zou ik minder geven.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze drinkt 's ochtends Bv, geen idee hoeveel, is live. 's Avonds hetzelfde. Overdag 2 flessen, 1 x 180+6 en 1 x 150+5. Deze hoeveelheid deed ze ook voor de bijvoeding, daar is niks aan veranderd.

Hapjes krijgt ze ook al na de BV/fles

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoeveel flesvoeding krijgt jouw zoontje dan ? Ik lees al dat je 2x240 gaf en dit aan het afbouwen bent.

Ik weet niet precies wat de richtlijnen zijn. Bijvoeding is idd nog maar bijvoeding en melk hebben ze met zo'n leeftijd nog echt wel nodig!

Deel Deze Pagina