Hallo, Mijn dochtertje is nu 8 weken oud. Zij krijgt overdag om de 3 a 4 uur 120cc+4 schepjes maar dit drinkt ze niet altijd op. We zijn een week begonnen met de nachtvoeding eruit te krijgen. Wanneer ze nu wakker word krijgt ze eerst haar speen en als ze echt door blijft huilen pas een fles. Nu word ze elke keer rond half 4 4 uur wakker en krijgt ze haar speen dit herhaald zich zo'n 5 keer. Meestal heeft ze dan tussen 5 en 6 uur de fles Ze slaapt tussendoor dan maar een kwatiertje en als ze de fles op heeft slaapt ze weer langer. Nu is mijn vraag wat is het beste voor haar? Haar meteen een fles geven als ze wakker word of echt steeds naar half 4 speen geven en dan die haze slaapjes? Want krijgt ze anders wel genoeg voeding. Ik schat dat ze nu zeker 7 pond weegt.
Hoi, Het is begrijpelijk dat ze op deze leeftijd nog 's nachts komt. In die zin mag je dan gewoon een fles geven. Wanneer je dat doet kom je dan op te veel voeding totaal per 24 uur uit (qua gewicht/leeftijd)? Wanneer dat niet geval is is het geen probleem om dan een fles aan te bieden, Dan heeft ze er waarschijnlijk ook echt nog behoefte aan. Je kunt ook het drinktempo even in de gaten houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Groetjes Angelique