Hoi, Mijn dochtertje is nu een half jaar oud, en sinds twee weken krijgt zij groente, en sinds een weekje ook fruit. En, ze vind het heerlijk! Al vele soorten geprobeerd, en ze eet het allemaal op. Hiernaast krijgt ze nog 4 flessen 180/6 die ook zo goed als op gaan. Nu is mijn vraag, hoeveel fruit en groente mag ik geven? Melk moet natuurlijk het belangrijkste zijn, maar als het aan mijn dochtertje ligt is het nooit genoeg qua fruit en groente. Ik ben begonnen met hele kleine beetjes, en opgebouwd tot nu ongeveer 90 gram per keer, wat dus neer komt op ongeveer 3/4 olvaritpotje (ik maak alles zelf). Alleen, ze lust meer. Mag dit ook of gewoon maar zo laten? Hoeveel kregen jullie kindjes van de bijvoeding met een half jaar? Groet, M84
hoi, hier ben ik wel vroeger begonnen met bijvoeding. volgens KA mogen ze eten tot 300 gr. ik heb mss een twee weken ' minder ' gegeven en dan tot ze genoeg heeft. nu over de 320 gr ga ik wel niet, omdat ik dat echt wel genoeg vind. soms eet ze weinig, soms eet ze veel, ze heeft hier al effe haar voorkeuren. in het begin zo rond 5 maand at ze ( zonder vlees) een dikke 200 gr groenten en vanaf 6 maand met vlees een 200 gr , nu zit ze vaak zo rond de 250 gr. fruit eet ze minder, maar dat lust ze niet zo graag, maar van groenten is ze zot. succes
onze zoon eet al vanaf de 4 maanden een heel potje fruit en groente leeg naast zijn flessen (3*210/7 en 1*180/6).. zeker het fruit vindt hij ongelooflijk lekker. Ik houd het hier wel bij, straks, met de opvolgmelk ga ik het wel wat verhogen en de flessen iets kleiner.
Tot 6 maanden mag het niet te koste gaan van de melkvoedingen daarna mag bijvoeding meer en meer de overhand krijgen. Tenslotte is het prima als ze met 1 jaar helemaal gewoon eten. Dus.. zoveel als ze wilt en minimaal 500-600 ml opvolgmelk
Je mag ip meer geven hoor!! Wat betreft fruit ligt de max volgens mij wel op 3 per dag, maar groenten mag je best geven totdat je kindje genoeg heeft en/ of er op een gegeven moment een aardappeltje aan toevoegen. Als dat goed gaat kun je ook 1 fles laten vallen (hier was dat dan die van 15-16u 's middags)... Fijn dat je kindje het zo lekker vindt!
Bedankt voor alle reacties! Ik ben ook blij dat het zo goed gaat, een echte lekkerbek is mijn dochter. (Heeft ze van dr moeder..)
Inderdaad, je mag max 3 stuks fruit per dag geven ivm de suikers en groenten mogen ze veel, plus een aardappeltje en over een paar weekjes vlees. Als je nou over een maand of 2 merkt dat ze er nog niet genoeg aan heeft, dan stap je over op prakken en stukjes, doordat ze moet werken voor dr eten ipv gepureerd (neem ik aan?) weg te slikken, zal ze sneller verzadigd zijn.