Na de spinazie krijgt m'n dochtertje een soort rood 'maskertje' op haar gezicht... Allergische reactie lijkt mij.. Verder nog niet gezien dat ze reageerd op eten.. Wat is handig, het een tijdlang niet geven en dan weer geven en kijken wat de reactie is.. En hoe lange tijd is dat dan ongeveer.. Of spinazie van het menu schrappen..
ja hier precies hetzelfde...reageerde meteen met rode vlekken rond de mond en iets verder. Ik heb een tijdje geen spinazie gegeven, maar het gebeurde een paar weken later weer. 10 minuten nadat hij klaar is met eten trekt het weer weg. Verder heeft hij er geen last van, dus ik geef het gewoon.
Bij me dochtertje gaat het ook jeuken. Wangentjes nu beetje kapot van het krabben... Ga het een tijd lang even niet geven en dan nog maar een keertje proberen denk ik... Als ze het weer heeft is het denk ik geen spinazie meer.... Beetje uitslag is probleem niet, maar de jeuk wel. Dat heeft ze genoeg gehad (eczeem, nu zo goed als onder controle)..
Geef enkele maanden geen spinazie meer. Probeer het dan nog eens. Als het een intollerantie is (je kunt het verschil tussen intollerantie en allergie niet zien, maar in het lichaam werkt het iets anders), zal het mogelijk met een paar maandjes weg zijn en niet terug komen. Blijven geven zorgt ervoor dat de reactie steeds heftiger wordt en het lichaam het niet kan 'vergeten'. Bij een intollerantie 'vergeet' het lichaam dat het eerder erop heeft gereageert en kun je het later probleemloos geven. Je moet het lichaam wel de tijd geven. Bij een allergie zal er altijd een reactie blijven ontstaan en wordt deze zelfs steeds erger. Dus nu niet meer geven en over een maandje of 2 a 3 weer proberen. Gaat het dan niet, weer een tijd niet geven (3 a 4 maand) en dan weer proberen. Bij beide gevallen is blijven geven 'slecht' voor het lichaam.