Hoeveel bloedverlies is acceptabel na een missed abortion?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boannan, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hi,

4 weken geleden een missed abortion bij 10+1 en de miskraam leek vanzelf op gang te komen maar de gynaecoloog heeft het vruchtzakje er uiteindelijk uitgetrokken met een tangetje. Dat knapte natuurlijk en bij een echo 2 weken geleden bleek er nog iets te zitten van 2x1,5cm. Dat kon van alles zijn. Ik had toen wel al een dag of 4/5 geen kramp en bloedverlies meer.

De gynaecoloog adviseerde om de eerste menstruatie af te wachten omdat de kans groot was dat mijn baarmoeder daardoor schoon zou worden. Dat klonk logisch. Paar dagen later had ik een negatieve zwangerschapstest en nog weer 4/5 dagen later een positieve ovulatietest. En toen begon het bloedverlies weer na ruim anderhalve week.

Ik ben nu alweer een week verder en vooral gisteren en vandaag is het bloedverlies erg. Veel meer dan een normale menstruatie maar ook meer dan ik heb gehad in de afgelopen 4 weken. Alleen die ene avond dat ik echte weeen had was erger. Ik voel het ook echt lopen. Het is overigens wel zo dat ik wel met 3 verbandjes af kan en vannacht heb ik zonder kunnen slapen. Nu vanmorgen was het wel zo heftig dat ik een kraamverbandje heb gepakt. Ik heb niet echt pijn. Ja af en toe lichte menstruatiepijn.

Ik heb de gynaecoloog gisteren al gebeld maar zij adviseerde toch om nog even af te wachten en aan de bel te trekken als het erger wordt. Zei eigenlijk dat ze nu niks voor me kan doen. Maar ook dat het misschien wel mijn menstruatie was maar dat lijkt me sterk als mijn eisprong een week geleden was.

Maar hoeveel bloedverlies is nu acceptabel? Ik begin het zo zat te worden. En het is ook slecht voor de balans daar beneden. Bovendien willen we graag verder.

Dank!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boannan,

de eerste menstruatie na een miskraam is meestal heviger dan normaal, een soort laatste grote schoonmaak zal ik maar zeggen. Dit kan inderdaad ok gepaard gaan met buikpijn. Op zich is de hoeveelheid ie je beschrijft normaal, ook zo kort na je ovulatie, want je cyclus kan wat anders zijn dan je gewned bent in hetbegin, maar als je over een paar dagen nog ruim vloeit, moet je toch maar weer even bellen met de gyn. Op een echo is dan te zien of er nog restant van de vorige zwangerschap is.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina