Volkomen stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rinajusase, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hoi,

Ik ben 26 weken zwanger van ons 3e kindje en deze ligt, tot mijn grote schrik, in een volkomen stuitligging;) Ik voel de benen ook heel laag trappelen, het hoofdje ligt precies onder mijn navel.

Ik ben hier helemaal niet bekend mee, mijn 2 andere kids lagen vanaf het begin gewoon met het hoofdje naar beneden en zijn zo blijven liggen tot aan de bevalling:)

Tot hoeveel weken kan een baby nog draaien? Hoe groot is de kans dat het nog draait uit zichzelf? Ik weet het, ik ben "pas" 26 weken, maar toch maak ik me lichte zorgen:(

Iemand ervaring met stuitligging??

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon lag ook tot 34 weken in stuit en is toen zelf gedraaid. Je baby heeft nog ruimte en tijd zat om te draaien, ik zou mij er nog niet druk om maken als ik jou was.

3. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Tsja...mijn kindje ligt vanaf begin af aan al in onvolkomen stuit. Als ie over 3 weken niet gedraaid is, moeten we verder kijken qua opties.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.677
    113
    Ach joh, toen ik zo ver was als jij (eerste) veranderde kindje ongeveer dagelijks van positie: hoofd, stuit, dwars... lekker koprollen hoort erbij op die termijn! Rond week 34 besloot ze maar eens met haar koppie naar beneden te blijven liggen. Kindje van schoonzus is rond 36-37 weken nog zelf gedraaid (daar was al wel sprake van een evt ks als ze dat niet zou doen)

Jouw bm is al lekker voorgerekt door de oudste twee, dus deze heeft alle ruimte om te bewegen. Niet druk maken!

5. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Okee, dat geeft idd weer wat hoop........dan heeft beeb nog weken genoeg om te draaien:D

Maar worden baby's op een gegeven moment "gedwongen" om te draaien, bepaalt de natuur dat??;)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kan nog tot 36 weken, ook is een torsie nog mogelijk!

Maar hier een KS gehad (hartvormige baarmoeder dus wist al vrij snel dat het kindje geen ruimte had om te draaien) en dat is me zo goed bevallen dat ik niet meer anders zou willen, hahaha *om je angst miss een beetje weg te nemen mocht het toch niet zo zijn*.

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Nou liever heb ik natuurlijk geen keizersnede aangezien ik van mijn 2 andere kids gewoon via de natuurlijke weg ben bevallen. Ik sta nou niet bepaald te popelen om een operatie te ondergaan (ben nog nooit geopereerd). Maar ja, ik weet ook dat als het zo ver zal komen, ik me er maar aan over moet geven;) Maar vooralsnog ga ik er maar vanuit dat ukkie nog gewoon gaat draaien:D

8. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Ze kunnen het ook draaien, versie noemen ze dat. Dit hebben ze bij mij gedaan de eerste keer. Maar onze dochter haar hartslag was na die tijd erg vlak (130 continu) dat ik een hele dag in het ziekenhuis moest blijven (normaal maar een paar uurtjes), om te kijken of het weer beter ging met haar.

Gelukkig ging het s avonds weer beter en mochten we naar huis.
    Deze ligt ook in stuit en ik ga niet draaien. Moet voor 95% toch een ks dus laat maar lekker zo liggen. (als het niet vanzelf draait natuurlijk).

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een volkomen stuit, althans, met de controle 1,5 week geleden nog.. Heb aankomende donderdag weer een echo en een afspraak bij de gyn (waar ik sowieso al onder controle ben), dus ik hoop ook heel erg dat die kleine dan gedraaid is.. Maar we zullen zien wat er gezien en gezegd wordt!

10. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Ons kereltje lag vanaf week 20 in stuit met week 32 lag hij nog in stuit. Met week 33 lag hij met zijn hoofdje omlaag. Afgelopen vrijdag was ik precies 36 weken.Lag hij weer in stuit.Gisteren 36 weken en 3 dagen lag hij weer in hoofdligging..
    Dus jij heb nog tijd zat meid!

Mijn andere 2 liepen erg voor op het termijn en lagen al "vast" nu.
    Dit is een doorsnee kind kwa groei en heeft nog zat ruimte volgens de gyn !

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat wat jij beschrijft van een vlakke hartslag lijkt me zoooo eng.
    Bij mij (31 weken) ligt ze dus ook in een stuit. Zo ligt ze al weken, dat kan ik goed voelen en nog geen 1x gedraaid. Heb zo'n gevoel dat ze niet meer gaat draaien.
    Het is mijn derde kind, maar 8e zwangerschap dus ben niet automatisch gerust op een goede afloop.
    Ik zou dus nooit zo'n draaipoging durven doen, hoe rot ik een KS ook zou vinden. (Gewoon bevallen is me namelijk prima bevallen en zou dat heel graag doen)

Hoe voelde jij je toen je ;s avonds naar huis mocht? Was je er toen wel weer gerust op? En is er de volgende dag opnieuw een ctg gemaakt? (dat is beleid in mijn ziekenhuis)

12. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    @ maja246 dat heb ik dus ook!
    Ben bang dat het niet goed/ leuk is voor onze kleine en heb besloten dat mocht ie in stuit liggen nog steeds we geen draaipoging doen en voor een Ks gaan. En ik heb gehoord dat de kans groot is dat ie weer terug draait, dus alles voor niks geweest. Gezondheid van mij en mijn kindje zijn het belangrijkst.

13. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Bij mij helaas nu ook nog een stuitligging (gister echo gehad). Ik ga vandaag bellen voor een afspraak voor voetreflexmassage, dat schijnt wel eens te werken. Nog 2 weken en dan gaat het medisch worden als hij nog zo ligt, want dan wordt je naar de gynacoloog doorverwezen. Pff, baal wel, hij ligt nu al 5 weken precies hetzelfde dus ze denken toch aan een voorkeurshouding.

Kom maar op met de positieve verhalen, kan ze wel even gebruiken :)

14. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een stuit alleen dan een onvolkomen stuit dus met der voetjes naast der gezichtje.
    volgende week gaan ze nog een echo doen om te kijken of ze echt naar boven ligt en dan afspraak maken bij het ziekenhuis om te draaien maar ik ben nu toch wel beetje bang weet niet waarom maar zit me niet lekker dat ze gaan draaien lijkt me ook erg pijnlijk

15. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Hier ook een onvolkomen stuit en morgen draaipoging. Na afwegingen toch besloten om ervoor te gaan, en ja ik verwacht pijn, anderzijds als ik me er niet voor open stel verwacht ik dat het sowieso niet lukt. Er zijn ook zat positieve verhalen, en ik verwacht dat ze in het ziekenhuis echt wel weten wat ze doen. Aan de draaipoging zitten kleine risico's, maar net zo goed aan een stuitbevalling en een keizersnede vergeet dat niet. Hopelijk morgen dan een positief verhaal!

16. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    ja die kleine van mij ligt ook in onvolkomen stuit..Ikzelf lag ook in onvolkomen stuit zei mijn moeder en ben wel zo via de natuurlijke weg geboren. Maar dat risico wil ik ook niet lopen, dat ie straks zuurstofgebrek krijgt omdat ie nog met zijn koppetje vastzit. Dan maar Ks, ti's niet anders.

17. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zelf ook in onvolkomen stuit gelegen ze hebben me gewoon laten komen maar achteraf gezien zei de arts had me moeder een ks moeten doen omdat der bekken te smal waren dus ik laat me zeker nog wel goed infomeren

18. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hier precies het zelfde 27 weken zwanger van de derde en ligt ook steeds in een stuit,maar nog alle tijd om te draaien.zo niet gaan ze hem proberen te draaien met 36 weken daar is plaats genoeg voor zegt vk dus maak je niet druk komt wle goed

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ja idd, ik ga er maar van uit dat ukkie nog zal draaien........dat moet gewoon hihihi:D

Zo niet, dan zal ik wel een draaipoging willen ondergaan, ik wil alles uit de kast halen om een normale bevalling tegemoet te gaan......ik wil alles geprobeerd hebben, een ks is nou eenmaal het laatste wat ik zou willen;)

20. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Hier ligt de baby al vanaf week 20 in een stuit. Helaas nog steeds niet gedraaid en ik weet ook niet of dat nog gaat gebeuren. Kan nog steeds zei de gyn, de baby heeft ruimte genoeg. Hier wel alvast besproken dat we in week 36 gaan draaien. Ik heb dat liever dan een keizersnee en 'gewoon' bevallen met een stuit wil ik ook niet omdat daar ook nogal wat risico's aan zitten.

Deel Deze Pagina