Ik ben er vorige maand met bijna 7 achter gekomen dat ik zwanger was van een leeg vruchtzakje. Een week later begon ik te bloeden. Ik ben nu al een maand aan het bloeden, zoals een normale menstruatie met af en toe wat kleine stolsels. Maar sinds vannacht is het plotseling best heftig en verlies ik ook grote stolsels. Overdag was het weer gewoon normale menstruatie. Maar nu voel ik het weer lopen en is in een half uur mijn maandverband vol. Volgens de vk ben ik nu pas alles aan het verliezen, maar is dit nog wel normaal (qua duur en qua hevigheid)? Volgens de vk moet ik gewoon afwachten
Allereerst wat heftig dat je dit mee moet maken! Bij mijn miskraam 3 jaar geleden heeft het 3 weken geduurd voor ik een beetje begon te bloeden. De dag dat ik opgenomen werd voor curretage verloor ik in 1x zoveel bloed met veel vuistgrote stolsels dat ik flauw viel. Blijkbaar vonden ze dat normaal. Ik vond het echter niet normaal en een week later mijn hb laten prikken bij de huisarts. 5.6, veel te laag dus, ik kon niet eens normaal eten zonder lijkbleek te worden. Hoe is het nu met je? Is het bloeden al gestopt?
Dankjewel! Zie je berichtje nu pas. Ik leef dus nog Ik heb 2 dagen heftig gebloed en nu wordt het minder gelukkig. Wat ik wel gek vind is dat ik niet terug hoef te komen voor een controle echo, of is dat normaal?
Fijn dat het bloeden minder word! Ik vind het wel gek dat ze je geen echo aanbieden. Ik heb 3 keer een miskraam gehad en alle 3 de keren werd het aangeboden. Sterkte!
Lijkt mij ook niet normaal nee. Je zou nog even de verloskundige kunnen bellen of die een controle echo zouden willen doen?
Hoi Bee, hier een soortgelijk verhaal maar het hevige bloedverlies herken ik niet. Eind december met 7,5 week erachter gekomen dat het vruchtzakje leeg was. Ik heb de miskraam opgewekt met medicatie. Bij mij is het vruchtzakje er binnen een paar uur uitgekomen. Nu, 7 dagen later, bloed ik nog steeds maar wel steeds minder. Er zijn geen stolsels meer uitgekomen. Ik heb 4 weken na de miskraam een controle staan bij de gynaecoloog. Dan kijken ze of alles eruit gekomen is en zo nee, of je (nogmaals) medicatie of een curretage nodig hebt. Zoiets zouden ze toch op een gegeven moment bij jou ook moeten checken? Zowel mijn verloskundige als het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik mag bellen als ik me zorgen maak, dus dat zou ik in jouw geval gewoon doen hoor!