hi MMMeisjes, even een vraagje: hoeveel bolletjes moesten jullie schieten na een (1) cryo TP ?? afgelopen maand moest ik 3x2 bij 2 verse emmys, maar ik ga nu 1 cryootje ophalen. vraag me opeens af waarom de dosering (1x2) dan lager is. nieuwsgierig! (en stresskip uiteraard )
Hoi Klingel! Spannend... wanneer heb je je TP? Ik moest bij de verse poging 2x2, en bij de cryo 3x2. Bij de verse poging stoppen na de positieve bloedtest, bij de cryo (had ik als het goed was gegaan moeten) doorgaan tot 11 weken.
Hoi klingel Ik had bij de eerste tp met emmy ook 3x2 en bij de volgende pogingen is het in eigen cyclus gedaan zonder medicijnen ook geen bolletjes gebruikt. Kan het zo zijn dat een cryo ouder is dan een emmy waardoor het minder ondersteuning nodig heeft bij innestelling?? anders weet ik het echt niet meid!!! Wanneer is je tp dag? liefs, sabje79
Is het een poging in je eigen cyclus, of heb je ook voor het ontdooien al medicijnen gebruikt? Want denk dat het, zoals Sabje aangeeft daaraan ligt. Die 3x2 bij mij was met een platgelegde cyclus (progynova), waardoor mijn lichaam zelf geen eisprong had en dus geen progesteron aanmaakte....
Volgens mij is het inderdaad zo dat als je hormonen gebruikt, die het baarmoederslijm en de baarmoeder enz, aan kunnen tasten. Door de progesteron wordt je baarmoeder klaargemaakt om het eitje te kunnen ontvangen. Omdat je bij een verse poging veel meer hormonen gebruikt dan een cryopoging, moet je bij de verse meer bolletjes gebruiken! Ik had ook bij verse poging 3x2 en bij cryopoging in eigen cyclus (alleen pregnyl) helemaal geen bolletjes! moest wel lachen hoe je het zei: hoeveel bollletjes moesten jullie schieten, hihi! Heel veel succes! Liefs
haai beebs, het verschilt dus nogal. dat vind ik vaak een beetje brr! maargoed; ik heb dinsdag de TP van 1 cryootje (voor vriezen was t een A'tje) en moet vandaag 1x2 ploppen dus. denk idd dat je met hormoonstimulatie meer nodig hebt ofzo? heb deze ronde alleen pregnyl gehad om eigen (supergrote) ei te laten springen. thanx voor de snelle reacties!
De Progestan heb je inderdaad nodig (en dus ook langer nodig bij zwangerschap) omdat je "huishouding" zeg maar is veranderd door de vooraf genomen hormonen. De Progestan zorgt voor een goed nestje om in te nestelen. Elmo
yeps, maar met natuurlijke cycl en een cryootje zou je lijf t dus met minder, of zonder, moeten kunnen doen? ik vertrouw maar gewoon op de wonderdokter en ga zo 2 bolletjes afvuren
Ja, want dan is je lijf (omdat je een eisprong hebt gehad van jezelf) "klaar" om zwanger te worden. Als je eerst hormonen hebt gebruikt, heb je voor de tp een soort van tegenstrijdig hormoon gebruikt..de Progestan moet dan zorgen dat je lijf alsnog klaar is om zwanger te worden en je baarmoederslijm moet nou eenmaal dik zijn om zwanger te worden. Vandaar dat je dan dus extra Progestan krijgt. Die maakt goed wat de meds daarvoor hebben "verpest".
Hier net zoals bij een gestimuleerde IVF/ICSI, drie maal daags twee bolletjes. Omdat de cryo-terugplaatsing bij ons niet in eigen cyclus wordt gedaan, maar mbv Progynova om je eigen lichaam stil te leggen, moet je in geval van zwangerschap de bolletjes t/m de 12 week nemen. Anders is dit tot en met de testdatum. Succes!
Heey Klingel! Goed te horen dat je binnenkort een terugplaatsing hebt! Volgens mij ligt het ook wel een beetje aan de arts die je hebt. Heb namelijk ook wel eens gelezen dat ze in een natuurlijke cyclus bij een cryo helemaal geen utro/progestan gebruiken of andere hormonen. heel veel succes iig! Groetjes kleintje
helder, elmo! dan zijn die 2 bolletjes die ik nu schiet dus gewoon een soort van extra ondersteuning zeker?
We zijn onder behandeling in het MCL in Leeuwarden. IVF/ICSI wordt gedaan in samenwerking met het UMCG. We hebben de fm's en punctie in Leeuwarden, het labwerk en de terugplaatsing is in Groningen. Het MCL houdt grotendeels de regels en richtlijnen van het UMCG aan.