Hai, Ik gebruik deze maand voor het eerst progesteron bolletjes omdat bij mijn vorige IUI mijn luteale fase maar 6 dagen was. Nu wil ik graag weten of je ook ongesteld kunt worden als je deze bolletjes nog gebruikt of dat je pas ongesteld wordt als je met deze bolletjes stopt. Vandaag zit ik namelijk op 14 dagen na mijn 2e IUI en ik moet vandaag nog bolletjes gebruiken en ben er dan vanaf. Heb nog geen tekenen of gevoel dat ik ongesteld wordt maar voel me ook niet zwanger, of beter gezegd ik voel nog helemaal niks! Hoe werkt dit precies? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Groetjes Nataly
volgens mij is het verschillend. je kan ongesteld worden, maar volgens mij is het vaak dat je het pas wordt als je ermee stopt, maar als het goed is dan heb je al getest of het positief of negatief is. dat is mij verteld. de klachten van wel niet zwanger, weet ik ook niet precies want volgens mij kan je door die bolletjes ook van die klachten krijgen die het zelfde zouden zijn als de zwangerschapskwaaltjes.
Voor zover ik weet word je ongeveer twee dagen na het stoppen met de bolletjes ongesteld. Bij mij klopte dit, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Mijn LF is namelijk altijd netjes 14 dagen. De bolletjes kunnen je menstruatie uitstellen maar dat hoeft natuurlijk neit altijd zo te zijn. Nog even afwachten dus, of een testje doen?
Het is maar net hoe je lichaam erop reageert. De een wordt ongesteld dwars door de bolletjes heen, bij de ander komt het pas na het stoppen. En zelfs dan kan het nog wel tot een week duren. Ik kreeg bruinverlies en krampen, maar het zette niet door. Pas toen ik gestopt was met de bolletjes, werd ik ongesteld. Succes!
Oke, dan moet ik inderdaad dus nog maar een paar dagen geduld hebben, vandaag de laatste dag met die bolletjes en dan maar afwachten. Bedankt.