fles weigeren op kinderdagverblijf (kindje bijna 10 maanden)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pluus, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Mijn dochter gaat sinds 3 weken naar het kinderdagverblijf.
    Daarvoor kon ik alle voedingen zelf geven maar toen ze de voeding van 16.00 uur nog had kolfde ik die vaak.
    De fles was dan nooit een probleem.
    De fles is nog steeds hier thuis of bij mijn ouders geen probleem.

Maar op het kinderdagverblijf wilt ze hem niet. Ze moet sowieso erg wennen... ze zit in de fase van eenkennigheid en dat is goed te merken.

Maar goed, ze wilt daar de fles dus niet. Ook live drinkt ze rond 12 uur niet heel erg veel... Maar ze drinkt wel!

Dit is het 'schema' op dagen van het kinderdagverblijf
    7.00 uur borstvoeding (2 borsten)
    9.30 uur fruit en drinken
    11.30 uur boterham en de fles borstvoeding (die ze dus niet wilt)
    15.00 uur tussendoortje en drinken
    17.30 uur groente (thuis)
    19.00 uur borstvoeding (2 borsten)
    22.30 uur borstvoeding (2 borsten)

Moet ik haar nu nog iets vervangends geven nu ze daar de fles niet wilt? Of zal het wel goed zijn zo?

Daarnaast wil ik de voeding van 22.30 uur gaan kijken of we die over kunnen slaan. Ik moet haar nu eigenlijk altijd wakker maken...
    Als deze voeding eraf is... moet ze dan nog wat extra's krijgen?

Ze eet nu vaak wel een hapje van ons toetje (yoghurt).

Op niet kinderdagverblijf dagen is het 'schema' zo:
    7.00 uur borstvoeding (2 borsten)
    10.00 uur wat drinken
    12.00 uur boterham en borstvoeding (1 borst)
    15.00 uur fruit en drinken
    17.30 uur groente
    19.00 uur borstvoeding (1 borst)
    22.30 uur borstvoeding (2 borsten)

Bedankt alvast voor het lezen!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is 10 maanden! Dan moet je niet meer aan flessen doen. Gewoon een beker geven.

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmm nu ik mijn topic nog eens open bedenk ik me dat ik beter voeding had kunnen schrijven ipv fles....

@ dirksmama, dat weigert ze dus ook.... uit beker, met rietje etc ze hebben al van alles geprobeerd maar ze wilt de voeding daar echt niet!
    Toen mijn ouders haar daar laatst gingen halen dronk ze bij mijn ouders wel een deel. Bij de leidster wilt echt niet!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    O o o die eenkennigheid! Hier ook een meisje dat alles weigert bij de Gastouder sinds ze 3 weken fulltime met ons geweest is. De eerste dag was zelfs oma niet goed genoeg, de hele dag in de contra en toen papa daar kwam ineens eten als een bootwerker. Maar zelfs nu het bij de oma waar ze een paar keer per week komt en de oma waar die ze niet zo vaak ziet weer helemaal prima gaat met de melk, blijft ze moeilijk doen bij de gastouder. Ook met vaste voeding, moet alles zelf doen (is thuis ook soms zo, soms laat ze zich ook wel voeren, als het maar lekker genoeg is :) ) en eet dus maar kleine beetjes waar de Gastouder zich heel druk om maakt.

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Goh wat vervelend!
    Zo erg is het hier gelukkig niet!
    Op zich maak ik me om het eten ook geen zorgen want ze eet genoeg. Maar ze mist deze dag wel een borstvoeding. en ik vraag me af of dat geen kwaad kan...

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Nee dat kan geen kwaad. Mocht ze het echt nodig hebben dan haalt ze dat op een later moment bij jou in.
    Ook denk ik dat ze het moeten blijven aanbieden (in een tuitbeker) en hier verder geen gedoe van maken. Uiteindelijk gaat dit over en zal ze weer gaan drinken.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dit denk ik ook. Gewoon blijven aanbieden en drinkt ze niet, dan niet.

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Bedankt voor de reacties!

Heb de vriezer nog steeds vol dus we blijven zeker aan bieden hoor! Was ik ook al van plan!

Ze slaapt nu sinds 2 nachten van 7 tot 7 door en zit nu dus op 3 voedingen. Ik denk dus dat als ze op het kinderdagverblijf niet drinkt dat ik haar gelijk bij thuis komen nog maar even borstvoeding geef... 2 voedingen vind ik echt te weinig!
    Ook zijn we begonnen met yoghurt!

Deel Deze Pagina