Hoeveel borstvoeding 4 maand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Misstiara5, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    #21 Akira1978, 24 mei 2013
    Laatst bewerkt: 24 mei 2013
    Gewoon 3x 150 meegeven. Thuis haalt hij het wel weer in. Je kunt beter vaker kleine beetjes geven. Hier wel eens dagen van max 170 cc op de 10 uur (moeite met eten bij opa en oma). Dit gaat dan best goed; vrolijk enzo. Als ik er dan ben heeft hij wel reuzehonger en drinkt hij meestal een paar uur achter elkaar in de avond.

Als hij meer eet overdag is wel wat rustiger als ik er weer ben, maar ach zo gaat het ook. Ik denk ook dat dat 3x 180 of 3x150 niet heel veel verschil maakt qua inhalen. Ik heb dit destijds ook besproken met een lactatiekundige en zij zei ook dat baby's pakken wat ze nodig hebben. Alleen is dit misschien niet altijd op een moment wat jou het best schikt (in de nacht).

Als jou dit niet uitmaakt dan geeft dat niks hoor. Hier valt dat wel mee hoor; 1 a 2x per nacht, wel minimaal 30 minuten tot 60 min. Als hij vaker komt in de nacht probeer ik hem op vrije dagen meer aan te leggen. Dit werkt ook. Je kunt ook zeggen dat je hebt overlegd met mensen die ervaring hebben met bv en dat dit toch anders werkt dan kv. Volg je gevoel, als hij voldoende groeit enzo dan laat je het toch zo! Vind het wel jammer dat een KDV zich niet wat borstvoedingsvriendelijker kan opstellen. Moeders worden hier alleen maar onzeker door met als gevolg dat ze kv gaan gebruiken.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan best zijn dat ze denken dat hij dat 'lust', maar het zal eerder te maken hebben met het feit dat kinderen die borst gewend zijn erg makkelijk meer drinken uit een fles dan ze nodig hebben, omdat de melk op een andere manier uit een fles komt als uit een borst.

Zoals ik al eerder schreef, vraag ze om de fles borstvriendelijk aan te bieden, geef gewoon de melk mee die je kolft, en verdeel het ver zes flessen. Dan kan er op het kdv gekeken worden of die melk verdeeld over twee of drie voedingen gegeven wordt, afhankelijk van wat je kind wil.

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    180 ml is echt heel veel. Tuurlijk, hij kan het op. Dat betekent niet dat hij het nodig heeft. Probeer inderdaad eens een speen waar de melk wat lastiger uit komt (dus een 0-3 maanden speen).

Edit: wat Dirksmama zegt ;)

4. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Oké, goed om te weten.
    Ik gebruik al speen nummer 1. Dus de speen voor 0 tot 3 maanden.

Deel Deze Pagina