Ons dochtertje is 11 dagen oud en ik geef haar afgekolfde melk. Nu heb ik nogal wat 'overproductie' en dus al een hele voorraad in de vriezer maar aangezien die al aardig vol raakt wil ik het 'vraag en aanbod' toch wat meer in balans gaan brengen Ik geef haar 7 voedingen van ongeveer 100 a 120 cc. Gemiddeld dus 770 cc. Ik kolf 6 x 10 min. en heb dan tussen de 140 en 180 cc. Gemiddeld dus 960 cc maar meestal is dit meer waardoor er elke dag wel wat in de vriezer verdwijnd Ik zit nu even te dubben, moet ik naar 5 x kolven of moet ik 6 x iets minder lang kolven (al is 10 min al niet lang?)? Als ik bv 5x ga kolven heb ik ongeveer 800 (maar dit is altijd wel wat meer). Nu gaat ze over een paar weken natuurlijk meer nodig hebben, maar als ik dan ook weer wat langer of meer ga kolven krijg ik toch ook weer meer bv toch? Mijn kolf tijden zijn nu, ongeveer: 4.00, 8.00, 12.00, 16.00, 20.00 en rond 23.30 uur. Als ik naar 5x kolven ga zat ik te denken aan: 4.00, 9.00, 14.00, 19.00 en ongeveer 23.30 uur. Kortom, ik hoop dat jullie mijn verhaal/situatie begrijpen en daarbij mijn vraag: Zouden jullie naar 5x kolven gaan of 6x en dan iets korter?
Ik zou hetzelfde blijven kolven, want ze is pas 11 dagen oud en je productie is nog lang niet stabiel... Straks zal je kleine zeker 1 L bv nodig hebben, dus ik zou nu nog niet afbouwen en lekker voorraad opbouwen id vriezer. Evt vragen of je bij vrienden/ fam wat op mag slaan id vriezer! Of n xtra vriezer kopen, zoals wij hebben gedaan... Grtz.
Ja dat zou idd ook een optie zijn, haha ze zien me aankomen Opzich vind ik een voorraad ook wel fijn, maar is het niet zo dat als ik nu wat minder ga kolven en straks als ik meer nodig heb weer meer ga kolven dat het dan weer vanzelf meer komt?
Ht is lastig om je productie met ft kolven weer op te bouwen. Je kindje krijgt anders regeldagen/ cluster avonden en dat moet jij dan evt. Met je kolf doen, niet echt gezellig...! Wil/ kan je kindje alsnog live gaan drinken?! Gefeliciteerd trouwens nog! Grtz.
haha sorry maar wat zijn cluster avonden? Het 'live' voeden ging voor geen meter, ze kon niet lekker aan happen en het stroomde er steeds uit waardoor het echt een klieder zooi werd. Maar opzich vind ik het prima zo en kan mijn vriend en opa en oma enzo ook flesje geven wat ik ook wel heel leuk vind!
Let er wel op, voordat je je hele vriezer vol gooit, of je kindje de ontdooide melk wel wil drinken. Mijn oudste wilde dat dus niet hebben... Zat ik met mijn mega voorraad in de vriezer!
Je zou een lactatiekundige in kunnen schakelen om haar alsnog ad borst te krijgen, want lang FT kolven vereist veel extra tijd en is lastiger vol te houden. Maar weet ook biet hoe lang je bv wilt gaan geven natuurlijk! Clusteren is dat babys zelf de productie ophogen door veel en kort achter elkaar te gaan drinken vooral s avonds!