hoi alle, heeft er iemand ervaring met hand kolven. hiermee bedoel ik niet via een kolf die je met de hand moet bedienen. maar door met je hand de melk uit je borst "masseren". het kolven met een kolfapparaat gaat op het moment niet lekker en ben opzoek gegaan naar een andere mogelijkheid en kwam dit tegen. heb het nu even geprobeerd en het ging best redelijk voor de eerste keer. maar ik wil graag weten hoe het is op langer termijn en eventueel hoe het gaat als je op je werk bent. hopelijk heeft iemand ervaring en wilt die het delen. alvast bedankt
Helaas krijg ik met mijn elektrische kolf mijn rechterborst niet goed genoeg leeg dus die kolf ik (nadat er met de elektrische kolf niets meer uit komt) verder na met de hand. Ik zet dan de kolf vast op mijn linkerborst en kolf met mijn ene hand handmatig af en met de andere houdt ik een bakje vast. Het is wel een heel erg gedoe en vind het ook echt enorm zwaar. In het begin was ik wat te enthousiast en heb ik het weefsel wat te stevig gemasseerd met als resultaat enorm zere borsten. Bij mij is de opbrengst nog steeds niet super geweldig (maximale met de hand is 50). Daarnaast vind ik het een enorm gesmeer dus doe het dan ook meer voor de productie (dat mijn borsten goed signaal krijgen dat ze melk aan moeten maken) dan voor de opbrengt.