Het KDV wil mijn zoon niet meer dan 200 cc afgekolfde melk laten drinken per keer (om de 3 a 4 uur). Ik doe zelf niet zo heel erg moeilijk over, want als hij geen trek meer heeft, laat hij de rest van de melk staan. Tevens is het een wat rommelige drinker. Soms drinkt hij weinig uit de borst, en haalt hij het op een later moment weer in. Als ik hem op mijn vrije dagen aanleg, dan regelt het allemaal van zelf. Dan weet ik ook niet hoeveel hij drinkt. Hij is wel een flinke knul. 21 weken en tegen de 9 kilo aan. Daarom wil het KDV hem max 200 laten drinken, terwijl ik vaak per flesje zo'n 220 cc meegeef. En dan zie ik wel hoeveel hij eruit drinkt. Maakt dit nou echt zo'n verschil uit? En wordt hij nu echt dikker van die 20 cc extra? Ik heb altijd begrepen dat kinderen zoveel mogen drinken uiit de borst als ze willen, maar dat dat bij flesvoeding anders is. Ik hoor het graag.
de mijne zijn ook 4 maand en zij drinken flessen van 250 ( 210water en 7 schepjes) s'morgens drinken ze die leeg en de laatste fles s' avonds ook maar in de dag laten ze al wel eens 20 a 30cc staan. ze drinken wel maar 4 flessen op de dag maar bij 9 kg is 2200 zeker niet teveel en eerlijk gezegdt vind ik ook dat de kdv jouw wensen moet volgen wat betrefdt de hoeveelheid voedsel en niet de hunne. wat maakt hun het nu uit als ze 20cc meer moeten geven? 5 minuten langer werk? ik zou in jouw plaats meid wat meer op mijn strepen staan en eisen dat ze het doen zoals jij het wilt, je betaald hun er tenslotte toch voor hé
Het heeft meer te maken met de grote van het maagje (denk ik).. Door te grote voedingen in eens te geven, wordt het maagje opgerekt, als dat vaak genoeg gebeurd wordt het maagje groter en heeft de kleine meer honger. En dan gaan ze meer eten dan het lichaam nodig heeft en worden ze dik.. Maar dat geld voor FV, weet niet hoe dat bij BV zit.
deepfreese daarin heb je wel gelijk maar een kind van over de 4 maand die al 9 kg weegt dan is het toch ook niet abnormaal dat die al 220 drinkt? de mijne wegen maar 6kilo en drinken grotere flessen en als het niet oké is met hun maag dan zou ik het hier persoonlijk snel merken met hun reflux wat me vooral ook tegen steekt is dat de kdv zomaar beslissingen neemt terwijl dit toch niet hun plaats is vind ik
Ik vind het raar dat een kdv beslist hoeveel je kind mag drinken. Ik zou een gesprek aangaan en vragen waarom ze niet meer willen geven. Als Max meer drinkt als 200cc moeten ze dat gewoon geven.
Precies, zo is het ! Veel kdv hebben weinig verstand van bv dus ze zullen wel met een niet kloppend verhaal/argument komen.
Precies, heb zelf ook niet het idee dat ze er nu bijster veel verstand van hebben. Max is de eerste twee maanden waanzinnig veel aangekomen. Was ook een flinke knul bij de geboorte. De laatste twee maanden komt hij 7 ons aan per maand. Heel keurig allemaal. Wat ik begrepen heb dat flessenkinderen ' te dik' kunnen worden als je te veel laat drinken, maar dat dat niet zo is bij borstvoeding. Ik zal anders het CB maar eens vragen. Ze zijn altijd vriendelijk, maar niet elke persoon op het CB is even deskundig heb ik gemerkt. Max drinkt de ene keer 220 cc leeg, de andere keer iets minder. Ik wil het eigenlijk gewoon aan hem over laten, en tja dan gooi je wat melk weg. is toch ook niet erg. Maar goed als het inderdaad is dat zijn maagje langzaam opgerekt wordt door teveel voeding dan is dat ook niet goed. Maar gezien hij nu 'normale' proporties aankomt, heb ik niet het idee dat hij zich overeet.
als jij ziet dat hij normaal aankomt dan geef je hem niet teveel en doe je dit gewoon verder, zoals ik al zei hij is blijkbaar al van de geboorte een stevig baasje dus zit hij volgens mij ook op een normale hoeveelheid voor zijn doen en heeft het kdv gewoon je wensen te respecteren en uit te voeren ook. pfff... het is op de duur door hun doen dat je nog problemen ga krijgen qua voeding en gedrag, kan toch niet de bedoeling zijn dat je een hongerig kind mee naar huis krijgt?
Tja, er staan streepjes op de fles he en niet op je borsten. Je ziet dus precies wat ie gehad heeft. Vind het raar van het kdv dat ze doen wat zij denken wat goed is ipv jou te volgen. Misschien drinkt Max bij jou wel 260, weet jij veel.
Ik heb verder niets te klagen hoor over het KDV. Prima meiden en bedoelen het allemaal goed. Maar omdat hij zo groot is voor zijn leeftijd merk ik dat zij meer rigide zijn mbt voeden en hoe vaak etc dan ik. Ik kom uit een gezin met allemaal reuzen-babies. Ik zelf was 10 pond, mijn andere drie broers 11, 12, en schrik niet een van bijna 13 pond. We hebben allemaal een normale bouw en lengte uiteindelijk gekregen.