Smorgens krijgt hij borstvoeding als hij wakker word, rond half 8 en 's middags voor het broodje krijgt hij nou borstvoeding, 's avonds voor de warme hap borstvoeding en voordat hij naar bed gaat ook borstvoeding. gaat prima zo.. met drie voedingen ging het ook prima maar wil het nog wel een tijdje blijven doen dus heb er maar weer een bijgevoegd!
Oudste 4-5 tot 6 mnd, daarna minstens 8 hihi. Met 1 jr zaten we op 5-6. Daarna ben ik het langzaam gaan sturen. Jongste rond 6 mnd ook minimaal 8x. Die sliep 3-4x een uur en dronk voor en na elk slaapje, dan s morgens, s avonds en s nachts nog. Maar die dronk maar 5 minuten ofzo, heeft altijd kleine beetjes gedronken. Met 1 jaar zaten we ook op 5-6. Nu nog 1x daags
Hier nu ook rond de 5 voedingen per dag en na een aantal dagen werken stuur ik naar 6 voedingen... Op kinderdagverblijf dagen drinkt hij soms ook 4x per dag. 7u borstvoeding 9u borstvoeding (na het naar school brengen van grote zus) slapen 10.30-11u Fruit (Rapley) bij wakker worden 12u borstvoeding slapen 15.30-16u borstvoeding slapen (klein dutje) 17.30u Avondeten (groenten met evt aardappel tot nu toe: Rapley) 19.30u borstvoeding slapen Borstvoeding laat je inderdaad aan je kindje over en ga je pas afbouwen als je wil stoppen... of het moet een natuurlijk beloop hebben dat je kindje dus niet meer wil. Zoals je het nu doet lijkt me prima toch?
slapen jullie kindjes allemaal door?? want die van mij komt na de 4 of 5 voedingen gerust ook nog 3 x per nacht hoor haha
Hier drinkt hij al een hele tijd niet meer 's nachts... Hij ging rond 3 mnd zelf doorslapen! Ik kolf wel vanaf die tijd (nog steeds!) rond 22-23u voor extra voorraad en om de nacht wat beter door te komen zonder stuwing en natuurlijk voor productie.
Het lastige is, als ik niks doe komt mn zoontje niet eens. Die is met alles tevreden. Ik zou als het aan hem lag niet eens meer hoeven voeden. Of ik hem nou 10x perdag voed of 2 keer, het maakt hem niks uit. Hy komt zowizo nooit als hij honger heeft. Ik hou me redelijk aan het schema maar ben wel eens een borstvoeding vergeten en zelfs dan meld hij zich niet. Overdag 2 slaapjes van 1.5 uur en de laatste is een uurtje. Daarna slaaptie van 20.00-07.30 hij slaapt wel door dus
Hier is hij ook wel zo... Zelfs na zo'n lange nacht moppert hij niet als ik hem eerst in de box leg om ontbijt voor zijn grote zus en mezelf te maken voordat ik hem aanleg. Hebben strak schema in de ochtend ivm school! Zal wel aan de naam liggen
Hier sinds 6 wkn dat hij doorslaapt. Laatste 2-3 mnd slaapt hij van 19u tot 08.00u. Laatste dagen ook weleens 8.30u. Ik begrijp niet zo goed waarom een kindje minimaal 4 voedingen moet?! We voeden toch op verzoek?
Niet iedereen voed op verzoek! Mijn kindje kwam nooit uit zichzelf dus ik hield altijd om de vier uur aan.
Vanaf 2 maanden sliep mijn zoontje door. Rond de 4,5/5maanden sliep hij niet meer door, maar is een speentje voldoende. Nachtvoedingen heeft hij dus niet meer vanaf de 2 maanden. Overdag dronk hij toen nog wel 8 tot 9x, nu is dat 5 tot 7x.
ik ben jaloers op jullie doorslapers!! Ik doe er een moord voor. Hij heeft in 8 maanden z,n 10x doorgeslapen.
S sliep de eerste paar dagen van 23-04.00 en toen werd dat steeds later. Tijdje tot 06.00 ma ik kon hem toen wel in beide gevallen gelijk weer in bed leggen en dan sliep hij tot een uur of 9. Tot hij met 3.5maand opeens tot 09.30 sliep en toen heb il de laatste voeding van 22.00eraf gehaald. Vanaf toen slaapt hij elke avond van20.00 - 08.00
Nog ongeveer 10 voedingen per dag op die leeftijd, geloof niet als anderen zeggen er maar 3 of 4 te hebben (en zeggen volledige borstvoeding te geven). Voedde altijd al op verzoek.
Voordat S bijvoeding kreeg (rond 4 maanden) voedde ik ook volledig met 4x per dag. Hij heeft nooit 7/8 keer perdag gedronken! Hij dronk 150-200 ml per keer dus hij had daar genoeg aan. Hij kwam gewoon niet eerder!
Hier heeft hij ook nooit 10x per dag gedronken hoor... Vanaf het begin eerst a 3 uur, ook 's nachts. Hij drinkt vanaf 3 maanden nog 6x per dag, omdat ik er zelf op aan stuurde en tegen de 6 maanden nog 4-5x per dag. En hij heeft nog nooit iets anders gedronken dan borstvoeding hoor... Vanaf 6 maanden wel begonnen met groente en fruit, maar het aantal borstvoeding blijven gelijk! Het ene kind drinkt gewoon veel minder per keer als het andere kind. Dus om nou te zeggen dat het je het niet gelooft vind ik een beetje kort door de bocht... En met zijn groei is niks mis! Integendeel...
Borstvoeding heeft vele gezichten en verschijningsvormen! Ieder kindje en iedere moeder is anders. En iedere situatie. Zie de dame hierboven die aangeeft dat ze op schema voedt omdat haar kindje nooit "komt voor een voeding". Zie de gemakkelijke en vroege doorslapers, en daar tegenover kindjes (onder meer het mijne; 12+ maanden) die pas later zijn gaan doorslapen. Gepureerde bijvoeding, Rapley. Kieskeurige eters, vuilnisbakkies. Refluxkindjes, kindjes met allergieën. Thuisblijfmoeders, fulltime werkende moeders. Snelle tsr, langzame tsr. Rustige kindjes, duracellkindjes... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles wat hierboven staat, beinvloedt de borstvoeding. Daar komt nog bij dat sommige kindjes minder vaak en dan wel veel in 1x willen drinken, terwijl andere kindjes echte "snackers" zijn. Het lijkt mij dat jij een snacker hebt. En dat is ok