Onterecht onzeker of toch wel terecht? Gewichtstoename.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hoi,

Ik heb weer een vraagje. Ik heb zelf een weegschaal gekocht om de groei van onze kleine meid in de gaten te houden. Dit omdat het in het begin moeizaam verliep en ik nu nog met tepelhoedjes voed.

Vorige week maandag woog zij 5440 gram. Dit was om 17.00 uur nadat ze had gedronken.
    Vandaag woog zij 5790 gram.

Dat is dus 350 gram in een week. Lijkt me netjes toch?

Alleen woog ik haar net ook even voor en na de voeding en dat scheelde maar 30 gram en dus ben ik toch weer gaan twijfelen.
    Wat denken jullie?

Misschien toch handig om niet vaker dan 2 keer per week te wegen. Heb de neiging om het elke dag te doen, maar het wisselt dan nog wel, dat is toch wel normaal?

Groetjes suus

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Ik heb in het begin ook veel gewogen, omdat het niet zo goed ging met de bv en Nathan bijvoeding kreeg. Mij werd aangeraden niet te vaak te wegen, omdat kindjes vaak met sprongetjes groeien. Dus de ene dag kan het "maar" 30 g zijn en de volgende dag opeens 100 g. Zo ging het althans bij mij. Dus ik zou zeggen houd gewoon twee keer per week aan en ook zoveel mogelijk rond dezelfde tijd. Dan heb je het meeste zekerheid. En idd 350 g in een week is zeker meer dan voldoende. Ik snap je onzekerheid, maar die is nergens voor nodig!

Groetjes Mariska

O,ja en voor en na de voeding wegen kan wel een indicatie zijn. Maar kindjes die bv krijgen drinken soms verschillende hoeveelheden. Het ene moment kan het 30 zijn bij de volgende voeding kan het wel 120 zijn.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb Jitte ook een tijdje voor en na de voeding gewogen maar ik werd er helemaal simpel van, dan dronk ze 70, dan 30, dan weer 10... En dat gedoe met die luiers, dan had ik haar gewogen met een volle luier, tussen 2 borsten verschoond en dan weer wegen met een lege luier... Raar hè? Dat ze dan afgevallen is... ;)

Ik heb op een gegeven moment de weegschaal de deur uit gedaan en maar gewoon vertrouwd op mijn moedergevoel... En wat blijkt? Dat doet het nog best goed... ;) :D

Edit: En 350 gr?! Dat is geweldig! En over het algemeen heb je 's avonds toch wat minder melk dan 's ochtends, dus dat ze nu minder gedronken heeft is helemaal niet raar. Waarschijnlijk komt ze dan ook vaker, lekker clusteren...

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    350 g per week is super goed hoor! Ik zou maar 1 keer per week wegen en niet vaker anders maak je je zelf helemaal gek. Als ze tevreden lijkt en goed poept/plast dan gaat het helemaal goed hoor.

Maar ik snap je onzekerheid, ik heb ook een weegschaal geleend om dat ik dacht dat ik niet genoeg had. Maar ik probeer toch maar maximaal 1x per week te wegen.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik zou echt zo min mogelijk wegen, maximaal 1 keer per week. 350 g is hardstikke mooi dus ze doet het duidelijk goed.
    anders maak je jezelf alleen maar onzeker...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Bedankt voor de reacties meiden! Jullie hebben gelijk. Ik ga 1, max 2 keer per week wegen anders maak ik mezelf denk ik helemaal gek, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

Deel Deze Pagina