Hej, Onze dochter is nu iets meer dan 8 weken oud. Aangezien ik binnen een paar maanden terug moet beginnen werken, zou ik haar willen beginnen uit een flesje te leren drinken. Maar aangezien ze mij met het flesje alleen maar aankijkt met een blik van "ja, en nu?" en ze de melk die ze dan uiteindelijk toch uit het flesje drinkt/ eruit lekt, enkel uitspuugt. vraag ik me af of ik niet beter wacht tot ze een maand of 3/4 is en haar uit een (tuit)beker leer drinken? Of moet ik wachten tot ze veel honger heeft zodat ze wel moet drinken uit de fles? Of hebben jullie nog andere tips? Iemand anders haar de fles laten geven gaat moeilijk aangezien ik overdag altijd alleen met haar ben en mijn man nog nooit een flesje heeft gegeven. Groetjes Darinka
Hoi, er zijn allerhande tips te vinden over hoe je een flesje kunt aanbieden. Belangrijkste is dat je kindje leert dat dit een andere techniek is en dat ze kennis maakt met andere dingen in haar mondje (hardere speen) Neem 30-40 cc, dat is voldoende om te oefenen. Speel met de tuit van de speen rond haar mondje om te stimuleren. Je kunt ook met de speen van neus over bovenlip naar onderlip bewegen. Wanneer ze haar mondje opent bied je de fles pas aan. Houd de fles zo horizontaal mogelijk, maar wel de speen nog gevuld. Evt. de speen voorverwarmen in warm water helpt ook nog wel eens. Oefen iedere dag 1 x. Laat haar maar kennis maken met dit ding waar melk uitkomt! zoals gezegd: 30cc is echt voldoende om te oefenen: het gaat niet om een hele voeding maar om het oefenen van de techniek. Wanneer je merkt dat het beter gaat kun je de hoeveelheden opvoeren. Geef het flesje op een moment dat ze wakker is maar niet heel hongerig. Ruim voor of na een voeding dus. Fijn dat je op tijd begint nu met oefenen! Geef het een week of anderhalf. Laat dan nog eens horen hoe het wil lukken. Groetjes en succes Heidi
Hoelang kan ik dan het beste per keer oefenen? Want dochterlief zit rustig een kwartier lang de speen uit haar mond te duwen en dan gaat het mondje open zodat de speen er terug in gaat, zonder ook maar iets te drinken...
Ik heb nu bijna elke dag geoefend (heb 2 dagen niet kunnen oefenen omdat we niet thuis waren) Het flesje drinkt ze nog altijd niet uit. Ze duwt enkel tegen de speen met haar tong of probeert de fles weg te slaan met haar hand. Als ik of mijn man dan probeer verder te gaan met de fles begint ze te wenen zodat we wel moeten stoppen. Nu opperde mijn schoonmoeder dat het misschien wel lukt met KV in het flesje? Omdat ze misschien denkt dat ze de afgekolfde melk liever rechtstreeks van de bron heeft?
Hoi, Je hoeft je kindje geen kunstvoeding te geven, blijf gewoon kleine beetjes moedermelk aanbieden. het kan wel helpen dat iemand anders het aanbiedt. Lees ook hier: Je kindje wil geen flesje.... 16 tips om je kindje aan te moedigen de fles te accepteren. Succes, heidi
Ze heeft eergisteren en gisteren van een flesje gedronken! Maar van de 10/15 ml die ze dan drinkt geeft ze minstens de helft terug over. Is er iets dat we daar tegen kunnen doen? Groetjes Darinka
Fijn dat ze het door begint te krijgen! Had je moedermelk in het flesje of kunstvoeding? Wanneer het andere voeding was kan het dat zijn, dat ze daar nog niet aan gewend is. Het kan ook zijn dat ze gewoon echt geen voeding nodig had: kindjes poepen of spugen het dan uit. Niet erg. Wel vlekken Blijf oefenen met iedere dag een klein beetje. Succes!
Het was moedermelk. Een kwartiertje later heeft ze aan de borst ook niet zo veel gedronken dus ze zal misschien inderdaad niet zo veel honger hebben gehad.