Sorry hoor, maar ik vind de schelpen en de flesjes van mijn kolf (pump in style advanced) echt steeds meer stinken. Zo'n viezig muf geurtje. Hoe komt dit? Heb het bij mijn avent flesjes niet. Dus of mijn bv nou zo stinkt?! Heb eerder de indruk dat de flesjes en schelpen van de kolf ander, veel zachter natuurlijk, spul is en de combi bv en dat plastic -> stinken. Ben ik de enige die dit opmerkt? Is het normaal? Iemand tips? Of zou dit niet zo moeten zijn?
Ik heb 2 kolven van medela de PISA en de harmonie en nooit geen gestink gehad. Hoe maak je de kolf schoon ? Het beste is om eerst af te spoelen met koud water om de eiwitten weg te spoelen. Daarna heet spoelen voor de vetten. Elke keer voor het steriliseren doe ik de kolf door een sopje (afwasmiddel)
Als je meteen heet water gebruikt stollen de eiwitten meteen en dan blijft je kolf 'vies'. Wordt ook kanarigeel dan. Ik maakte eerst ook de fout. Daarna de wijze zoals Nemo beschreef gedaan en dat gaat al maanden goed.
ahaaaaa.... dan is dat misschien het probleem... ik zet wel vaak meteen de warme kraan aan ookal is er nog geen warm water, dus dan begin ik met koud, eindig ik met warm. Soms echter is er wel meteen warm water en dan ga ik dus blijkbaar de fout it... Is dat gelige er nog af te krijgen op de een of andere manier?
Hier geen gestink. Heb ook medela. Ik doe het ook net als hier boven beschreven. Na gebruik omspoelen eerst koud en dan warm. Dan een sopje of vaatwasser. En voor ELK gebruik uitkoken. Ik heb idd ook eens een schelp gehad die geel werd. Toen wist ik dat ook nog niet. Maar stinken? Nee, nooit gehad.