Hoeveel boterhammen geven jullie je kindje? Esmee krijgt er 1 maar soms denk ik dat ze er wel 2 lust. Maar wil haar niet te veel geven... Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Wil je goed opletten waar je iets plaatst?
Eliza at wel 3 boterhammen! Als ze ze lust, waarom niet? Nu ze wat ouder is hoeft ze er soms maar 1tje of een halve
Waarom niet teveel? Volgens mij is bruin brood prima voedsel. emma eet nu al 2 broodjes meestal, als ze er behoefte aan heeft vind ik het prima. Beter dan steeds tuusendoortjes.
Mijn zoontje is nog wel wat jonger, maar laatst vroeg ik het bij het cb zij zei maximaal twee op zijn leeftijd. Ik geef nu vaak anderhalve als ik grote boterhammen heb en twee als ik kleinere boterhammen heb en daarna drinkt hij nog een flesje melk... gaat met veel smaak op...
http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... r+dag_.htm Hier kun je lezen dat kindjes van 1 tot 3 jaar ongeveer 2 a 3 boterhammen per dag mogen. Nu denk ik dat een kindje van 1 jaar beter 2 boterhammen kan nemen en een kindje van 3 jaar maximaal 3 boterhammen.
Laura eet ook 2 boterhammen. Maar laura eet zowiezo een hoop! Toch is ze steeds bij elk cb bezoek te licht voor haar leeftijd en altijd iets langer dan het gemiddelde! Ik denk ook dat het ligt aan hoe beweeglijk je kleine is!