hoeveel boterhammen dreumes

Discussie in 'Voeding' gestart door sietske, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    mijn zoontje is nu 20 maanden en is een goede eter! (gelukkig)

hij eet nu 2 boterhammen 's ochtends en 2 boterhammen tussen de middag.
    Nu vragen ze van het KDV of hij misschien een boterham extra mag hebben, omdat de andere kindjes wel 3 boterhammen krijgen en dat zo sneu is voor hem. Hij krijgt zijn eigen blueband brood ivm KMA.

eigenlijk vind ik 5 boterhammen op een dag best veek voor zo'n kleintje, maar ik weet niet wat normaal is.

dus hoeveel boterhammen aten jullie dreumessen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon eet er ook twee 's ochtends en twee 's middags en dat doet hij al heel lang. Hij zou vaak nog wel een derde lusten, maar wij doen het bewust niet. Volgens het consultatiebureau is het sowieso al erg veel op deze leeftijd. Verder is onze zoon al wat aan de zware kant. En het eten 's avonds gaat ook niet altijd zo best. Als we hem dan nog meer brood geven, gaat dat vast niet helpen.

Bij ons zijn er dus verschillende redenen om geen extra boterham te geven. En als we zeggen dat hij geen derde krijgt, vind hij het ook wel best. Ik heb niet het idee dat hij honger heeft of iets te kort komt. Denk jij dat je zoon honger heeft? Hoe is zijn gewicht? Hoe eet hij 's avonds? Ik denk dat je naar dat soort dingen moet kijken.

3. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Mijn zoontje is kwa gewicht en lengte wel in verhouding, maar wel groot.
    ' s avonds eet hij nog 100 Gr groente en 100 Gr. Aardappels. Op het Kdv tussendoor een koekje maar dat hoeft hij thuis niet.

Ik heb niet het idee dat hij trek heeft, maar ik weet wel van hem als je hem eten geeft eet hij ook alles op. Hij af op een gegeven moment 150 Gr. Aardappels en 150 Gr. Groente op een dag. Nu we minder geven is het ook goed maar als je het geeft eet hij het op.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom 'maar' 100gr groenten? (waarom eigenlijk uberhaupt afwegen?) Hier schep ik gewoon een flink bord vol groenten, 1-1,5 aardappel en wat stukjes vlees/vis...
    Ik vind 5 boterhammen per dag ook wel veel, maar misschien vult dat blue band brood ook minder dan gewoon volkoren brood?
    Hebben ze ook de indruk dat hij nog honger heeft, of is het meer omdat de rest ook nog een 3e boterham krijgt?

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier eet ze 's ochtends twee sneeën en 's middags ook twee. Heel af en toe krijgt ze nog een extra snee.

Wist je dat AH ook van het eigen merk brood zonder melk heeft? Ik heb voor dochter (wij eten het ook) het boerenvolkoren met sesam. Is waarschijnlijk goedkoper ook nog. Waarschijnlijk hebben de andere supermarkten dit ook, is een kwestie van de verpakkingen even bestuderen.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik vind 5 behoorlijk veel, ik heb dan liever dat hij op een andere manier granen erbij eet. Mijn zoontje heeft lang ontbeten met een kom muesli met yoghurt of melk met cereals..
    Of wat volkoren crackers of cracottes

Ik weet niet wat voor brood hij krijgt, maar hier het altijd volkoren, met of zonder zaden, soms desembrood

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wij deden maximaal 3 boterhammen per maaltijd, en dat kwam eigenlijk zelden tot nooit boven de 5 per dag. Alleen volkoren. Maar 5 op een dag kwam best vaak voor, bij dochterlief dan. Dat was sowieso een grote eter, nu is ze wat meer gematigd. Ik vind 5 per dag niet per definitie te veel voor een dreumes.

Maar ik herken wel dat je soms moet / wilt afremmen. Dochterlief kon soms zó snel zo veel eten, dat ze er daarna van moest overgeven. Meer dan 3 boterhammen per maaltijd vond ik ook too much, en als ik haar al het fruit had laten eten dat ze had gewild dan zou ze nu nóg bloedende billen hebben (gek op citrus, die kleine).
    Het is moeilijk, maar blijf je eigen gevoel volgen. Zo lang je kind tevreden is, goed groeit en zich goed ontwikkelt zal het wel goed gaan...

8. adi

adi Niet meer actief

mee eens.

ik zou eerder iets aan avondeten doen want het klinkt heel beperkt ( of heb je maar een voorbeeld gegeven? En eet hij veel meer dingen als alleen groente en aardappel wn weeg je zn eten niet af?)

Deel Deze Pagina