Hier at ze ook geen korsten. Maar ik ben er nu achter dat als ik de korstjes dubbelvouw, ze het wel eet
In de ochtend gaf ik hem op die leeftijd 1 boterham en 1 krentenbolletje. In de middag een dubbele boterham dus 2 sneetjes. Vanaf kleins af aan geleerd ook korstjes te eten dus die gaan ook op.
Bij beide meestal max 3 per dag. Ik probeer wat te variëren met volkoren rogge crackers, yoghurt met granen en zaden, oudste lust ook graag koude speltpasta mee naar school. Jongste drinkt s morgens vaak eerst wat pap.
Ja dat heb ik ze ook geleerd van kleins af aan, maar ineens een paar maanden terug bleef ze er erg in hangen/kokhalzen. Echt telkens weer. toen heb ik mn principes maar even overboord gezet.
Mijn jongste is 20 maanden en eet ongeveer 3 boterhammen per dag, waarvan een deel van de korstje niet opgaat...
Mijn zoontje van 20 maanden eet 2 sneetjes brood per dag inclusief korsten. Soms voor het ontbijt en soms voor de lunch.
Niet gestemd, maar zoontje van net één eet 's ochtends een flink bord pap een daarna meestal nog wat stukken brood zonder beleg en tussen de middag gemiddeld anderhalve snee brood. Ik ben me er van bewust dat dit ook snel weer kan veranderen. Ik ken die groeispurts inmiddels
Hier niet zo'n grote eter (16 mndn): eentje, meestal zonder korstjes (likt eerst beleg eraf, dan vraagt ze nieuw beleg, dan eet ze wat brood en alleen als ze honger heeft gaan de korstjes naar binnen). Wentelteefje eet ze meestal wel op. Bij poffertjes is ze na 4 stuks ook wel klaar.
's Morgens 1 blokje tot anderhalve boterham (zonder korst). 's Middags een halve tot anderhalve boterham (zonder korst). Totaal dus een halve tot 3 boterhammen zonder korst, behoorlijke spreiding (14 maanden). Meestal 1 tot anderhalve boterham.