Hoe dit aanpakken?

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is altijd al een lastige groente eter geweest.(pasta is ook niet echt een succes)
    Heel af en toe eet hij wel wat, maar meestal alleen vlees en aardappels(als ze gebakken zijn)
    We doen nu soms appelmoes zonder suiker of curry er bij dan eet hij vaak wel wat hapjes.(wel met steeds minder saus erbij)
    Ik heb er al aan gedacht om eerst alleen de groente op zijn bord te leggen en als hij dat op heeft pas de rest, maar als hij het bij ons ziet liggen wil hij het ook, dus dan is het nog huilen.
    Vind het ook zo wat als wij alles apart moeten eten.
    Als hij geen groente eet vind ik het ook zo zonde om de rest niet te geven, want dan beland het in de prullenbak en er verdwijnt al zo veel daar in.
    Als ik alleen groente maak dan zul je zien dat hij het ineens wel op eet en heeft hij geen aardappelen en vlees.
    Ik maak niks apart voor hem, dus het is met de pot mee en anders niks, maar zou ook graag zien dat hij die groente eet.
    Wie heeft een goede tip voor mij?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Werkt het niet als je een prakje ervan maakt?

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Soms wel maar meestal niet.
    Gisteren spinazie met aardappelen geprakt, maar meneer wilde alleen het ei;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

heb wel es gehoord over groente pannenkoeken ;) mss is dat wat

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar om dat elke avond te eten;)

6. fafje

fafje Niet meer actief

haha nee dat niet, mss kan je steeds minder beslag doen...zodat ie in elk geval de smaak went, maar btj langzaam aan...

hoe doet ie het met bijv een pastaschotel uit de oven...?

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Pasta is ook niet zijn favoriet alleen pizza, pannenkoeken, patat, aardappel schijfjes, vlees, soms worteltjes en sperziebonen, maar dat is heel wisselend.

8. fafje

fafje Niet meer actief

hooow wat lastig...hij kent al zoveel lekkere dingen hihi..

iemand anders nog tips!?!?

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij goed fruit eet, zou ik me geen zorgen maken. Mijn zoontje blieft ook geen warme groente, al maanden niet (wel rauwkost overigens: komkommer, paprika, tomaat). Ik zou die appelmoes en curry heel snel weglaten; dit zulk aangeleerd gedrag is moeilijk afleren hoor!

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hij eet gelukkig wel goed fruit.
    Ik geef hem ook vitamines
    Ik weet dat het niet goed is die appelmoes en die curry, maar dan eet hij in ieder geval wat en aangezien er geen suiker in de appelmoes zit vind ik het minder erg:)

Deel Deze Pagina