Hoeveel boterhammen eet jouw kind?

Discussie in 'Voeding' gestart door femkes, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    :$ ik eet maar 1 of 2 op een dag, tenzij het supervers is, dan lust ik vaak wel meer.

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    16??????????????????????????? OMG!!!! whahahaha, ikke 2!!! 's middags, ik ontbijt met yoghurt/kwark/ontbijtkoek ofzo

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik eet er meestal zo'n 8 op een dag. Voor de bv 6. Hier 's morgens 4 en tussen de middag 4 en dan zou ik nog best wel wat lusten.

Dochter eet meestal 's morgens 1 en 's middags 1.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Van dat slappe supermarktbrood kan ik ook wel een halve op, maar van het stevige biobrood zit ik na 2 zelfgesneden plakken echt wel vol!

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Mijn zoontje eet zo'n 2/ 3 boterhammetjes op een dag (zonder korstjes), heel soms 4 als het dunne sneetjes zijn.

Ja wat zogelukkig zegt, sommige brood van de supermarkt (zoals tijgerbrood van de AH vind ik dan) dat zijn zulke dunne sneetjes joh, daar eet mijn zoontje zo 2 van achter elkaar en ik 4!. Maar halen we boerenbruin van de bakker bij ons om de hoek, daar heeft mijn zoontje meestal genoeg aan 2 op een dag, die zijn een stuk dikker. En ik krijg één zo'n dik plak al met moeite op smorgens/tussen de middag. Dus ligt ook echt aan de sneetjes brood die je op je bord hebt liggen. ;)

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Idioot genoeg lijkt het opeens weer over te zijn. Vrijdag en vandaag maar 2 a 3 boterhammen op. Op de creche eet hij trouwens wel netjes de korsten op. Ook zoiets leuks.
    Helaas werkt rauwkost niet. Hij eet helemaal geen groente momenteel. Donderdag heb ik meergranen rijstwafels gekocht, kijken of hem dat wat vult.
    Ik geef hem trouwens geen boterhammen als tussendoortje, maar ik geef gewoon niet veel tussendoortjes. Eigenlijk alleen fruit en in het weekend haal ik mueslikoeken op de markt. Daar krijgt hij zondag en zaterdag een van.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella misschien 1 :(

Waar die van groeit ik weet het niet.

Ik eet er zelf twee op een dag. Maar ik ben nu aan de lijn. Als ik sport eet ik er gewoon 4.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    S'ochtends eet zoonlief 1 boterham en s'middags eet hij er 2:)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    1 a 2 belegde boterhammen per dag...
    en verder ook niet al te veel. Toch vonden ze bij het consultatieburo dat ze te dik werd :(

10. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    's ochtend drinkt ze nog een fles groeimelk, en dan eet ze maar een halve boterham, 's middags eet ze er 2.

11. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    mijn zoontje eet smiddags 2 br botehammetjes . veel voor 8 mnd haha vind iik

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zit echt met open mond te lezen hoeveel jou kindje eet ts. mijn dochter van 16 mag nog niet eens zoveel brood eten en ik denk niet dat ik zoveel brood weg zou krijgen zelf. hoe een grote maag moet hij dan wel niet hebben vraag ik me af.

onze jongste eet s'ochtends 1 boterham en een halve banaan. en s'middags 1 boterham en iets erbij de ene keer een kwart eierkoek of een halve krentebol of een plakje ontbijtkoek of een halve appel. maar dan zit ie echt wel vol.hij is maanden.

13. Maia

Maia Niet meer actief

meestal 2 's ochtends en 2 's middags. Soms iets meer en soms iets minder.

ze eet de boterhammen wel zonder korst (of met korst maar dan eet ze de korst niet op). Meestal snij ik de korst eraf, geef die (of een deel) los in haar handje terwijl ik het brood verder klaarmaak en dan eet ze de korst wel (raar kind :D)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoon van 14 maanden eet gemiddeld 3 boterhammen per dag.
    Mijn zoon van 3,5 jaar eet er 2 á 3 per dag.

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje eet 's ochtends 2 boterhammen en 's middags 2 boterhammen.
    Wel met korstjes al eet hij vaak eerst het zachte op en daarna de korstjes.
    Hij is een echte brood eten warm eten is niet zijn favoriete maaltijd.

16. Skye

Skye Niet meer actief

's Morgens 1 boterham met een fles melk (boterham gaat trouwens niet helemaal op, vanmorgen maar 1/4 boterham op).

En als lunch krijgt ze weer 1 boterham met drinken!!

Deel Deze Pagina