Hoeveel boterhammen eten jullie peuters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn kinderen waren ook te zwaar op die leeftijd, maar nu zijn echt magertjes aan het worden. Heb ze nooit beperkt, alleen gewoon gezond gegeten.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Onze dochter eet 's ochtends pap. En 's middags 2, 3 of 4 boterhammen.

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Jeetje, wat eten jullie kindjes veel boterhammen. Ik mag al blij zijn als onze dochter 1 boterham eet 's middags. Gelukkig eet ze 's morgens een flinke bord pap (Bambix en havermout gemengd) en tussendoor 1 banaan en snoeptomaatjes en komkommer met soms 1 koekje. Het avondeten gaat over het algemeen prima.
    Ze lijkt echt op mij qua eten. Ik ben ook niet dol op boterhammen en maak het allemaal goed bij de warme maaltijd.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier waren het fases van 4 boterhammen op een dag, meer standaard was 1 's morgens en 1-2 tussen de middag...en zo is het nog steeds eigenlijk. Vind het niet abnormaal veel en het betekent ook niet gelijk dat er een ongezond eetpatroon is ;)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Interessant om de verschillen te lezen en ook fijn dat er meer grote broodfans zijn :D
    Sommigen noemen het niet goed om veel brood te eten, wat ik gelezen heb is dat een misverstand. Van brood wordt je niet dik, het zit hem in het beleg. Maar goed, hij is niet te dik. En wij doen sowieso elke boterham iets anders dus variatie is er zeker.
    Fruit en zuivel krijgt hij tussendoor en als toetje bij het avondeten.
    Tomaatjes vindt hij sinds kort lekker dus die zouden we vaker aan kunnen bieden, komkommer eet hij niet...

Maar wilde vooral weten of het buitensporig veel is wat hij eet en dat valt dus erg mee!

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als peuter at mn dochter 's ochtends één en 's middags twee of drie boterhammen. Als kleuter nu overigens nog steeds :).

Mn jongste peuter eet standaard 's ochtends één en 's middags twee boterhammen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

maar niet alles gaat om dik zijn toch....mijn dochter heeft ondergewicht dus die kan wel 6 boterhammen hebben, daar kijk ik niet eens naar.
    Maar bedoel meer voor een gevarieerd eetpatroon.
    In nl is altijd een patroon geweest van ontbijt en lunch met 1 of meer boterhammen, tussendoor fruit en s avonds een avondmaaltijd met groenten.
    Maar ik vind een maaltijd met minder brood en wat groenten/rauwkost erbij veel gezonder.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn zoontje eet minimaal 2 speltboterhammen per dag. Zelf gebakken en gesneden, dus dat zijn echt minimaal 4 volkoren boterhammen.

En dan heeft hij de rest van de dag HONGER!! :D
    Vandaag heeft hij ook nog 3 bananen, 1 perzik, 3 pruimen, een koekje, een zakje snoep en minimaal 250gram warm eten :)

Echt ik weet niet waar hij het laat, serieus niet. Maar hij houdt dit al een jaar vol, is prematuur geboren en weegt nu (bijna 2) 12,5 kilo bij 90cm.
    Echt, hij had al minimaal 3 meter moeten zijn, niet normaal wat hij eet :$

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier in de ochtend en middag meestal 2 en dan de helft zonder korstjes. Soms 1 en dan een eitje erbij en fruit. Dus 3 a 4 boterhammen per dag.

10. doorsteefie

doorsteefie Actief lid

17 aug 2016
    113
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste en correspondent/columni
    Veenendaal
    Mijn dochter (2) eet 's morgens brinta pap en 's middags 3 sneetjes brood.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier 2.
    's ochtends met moeite een en 's middags 1. Maar er zijn ook dagen dat ze er maar 1 of geen eet.

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb ook een broodfan. Ik hou meestal een max van 2 boterhammen per maaltijd, daarna krijgt hij fruit en eventueel dan nog een cracker/rijstewafel/beschuit. Sochtends eet hij sinds kort brinta en daarna mag hij nog 1 boterham.

13. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ook geen grote eter, ze eet 1 broodje bij ontbijt en 1 broodje voor de lunch. Vaak gaan ze ook niet helemaal achter elkaar op, dan geef ik haar na een halfuurtje ofzo nog de laatste stukjes.
    Op momenten dat ze echt geen brood wil geef ik haar meestal alvast een Lu cracker, zodat ze in ieder geval (zeker als ontbijt) iets eet en komt het broodje later.

14. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochter is 20 mnd oud weegt ruim 16,5 kilo bij 1 meter lengte.
    Ze eet sochtends 3 boterhammen grof volkoren en smiddags ook 3 boterhammen.

Ze eet tussendoor gewoon fruit en krijgt dan nog een koekje of maischips.

En savonds een flink bord avondeten en toetje na.

6 boterhammen eet ze per dag.
    Als.ik er 1 minder geeft blijft ze jengelen van de honger.

Zegroeit ontzettend hard in de lengte dus heeft ze het gewoon nodig.

Elk kind is anders en heeft een andere richtlijn nodig.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Onze uk eet smorgens 1 boterham en de ene dag met cracker en de andere dag met cracker. Smiddags 1 of 2 boterhammen met fruit.

Tussendoor volkoren cracker, soepstengel, thee water, fruit. Smiddags mag hij een beker ranja en klein koekje.

Sommige kinderen eten omdat ze in de groei zitten andere kunnen altijd eten en sommige moet je geven omdat ze te druk bezig zijn.

Je moet kijken wat voor kindje je hebt en daar rekening mee houden.dus bij de ene beperken en de ander juist stimuleren/ herinneren

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Net 2 jaar : in de ochtend 1 a 2 boterhammen met soms nog een cracker & in de middag 3 boterhammen.
    Bijna elke dag 4-5 boterhammen dus.

Lengte boven gemiddeld , gewicht tussen de -1 en -2 in.

Pap lust hij echt niet , al vanaf dat hij baby was. Probeer het vaak zat nog maar hij vind het echt niet lekker.

Veder eet hij eigenlijk alles en is een grote eter. Hij zou het wel nodig hebben denk ik.

17. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    zoon 3 jaar . 2 boterhammen met moeite. dus 1 ochtend 1 middag
    17.5 kilo en 1 meter dus boven gemiddeld. verder eet hij ook niet veel toch komt hij goed aan! zo vaag

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter deed er op die leeftijd nog weleens 6 tot 8 per dag. Ze had het schijnbaar nodig, ze bewoog veel en groeide ook erg hard. Ze is nu 4,5 bijna, 1m17 lang en 18 kilo dus niks te zwaar. Wel erg lang en gewicht zelfs nog wat aan de lage kant in verhouding met haar lengte. Ze eet nu een stuk minder. Ongeveer 2 a 3 boterhammen in totaal per dag. Ze groeit ook niet zo hard meer.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In de ochtend 1 maar dan ook nog vaak een plakje ontbijtkoek erbij.
    In de middag 2 stuks en soms nog twee krackers erbij.

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    In de middag 2 boterhammen. Sochtends geen brood, maar havermoutpap, vind ik net wat gevarieerder dan 2x brood op een dag. Misschien ook een idee, als je wat minder brood wilt?

Deel Deze Pagina