Hoeveel boterhammen mag een baby van 10 mnd per dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door nana33, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    De titel zegt het al. Wat vinden jullie normaal voor een baby van bijna 10 maanden? Als ik het van mn meisje laat afhangen dan eet ze zo 3 boterhammen (zonder beleg) per dag. Dit lijkt mij wat veel, vooral omdat ze al een lekkere boeddha is ;). Daarom geef ik haar meestal max twee sneetjes (soms nog een paar stukjes extra). Naast brood krijgt ze nog twee flessen (180+6- waarvan één een papfles), één of twee keer flink wat fruit (twee appels, een bak bessen, een bak kersen, een hele mango, etc.) en één warme maaltijd en natuurlijk nog water (zoveel ze maar wil, meestal twee a drie kopjes). Lijkt dit jullie oké of is het teveel?

2. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

ons dochtertje van 10 maanden krijg dit per dag

smorgens 8 schepjes bambix appel smaak papje met watertoevoegen

2a3 uur later een appel of baanaan met of zonder liga

smiddags 2 sneetjes bruin brood met beleg of zoet erop

savonds 1 aardappel 1 groenten en klein stukje vlees (goed fijn prakken )
    toetje van danoontje

en savonds een piamapapje smaak banaan of biscuit
    en naar bed 19:30 uur

de rest tussen door water of diksap te drinken

maar ik vind het niet veel hoor kwa brood wat je geeft
    en zwaar ken ze er niet van worden want er zit nix erop schrijf je

liefs Wendy

ons dochtertje weeg 10 kilo en is 77 cm lang

3. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi, geen idee wat normaal is qua brood. Heeft t voedingscentrum geen aardige richtlijnen hiervoor? Ik weet wel dat in fruit aardig wat suikers zit. Maar us natuurlijk ook gezond.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou ivm zout niet teveel briiod geven, en dan bijvoorbeeld 's ochtends pap zodat ze smiddags gewoon kan eten tot ze geen trek meer heeft. Hetzelfde voor fruit: ik zou dan 1x per dag fruit geven tot ze niet meer lust, en als tweede tussendoortje een rijstewafel oid (zonder zout) of een volkoren soepstengel, zoiets, dat je ook niet haar tandjes teveel belast.
    Maar minder geven dan waar ze trek om heeft zou ik niet voor kiezen, kennelijk heeft ze de bouwstoffen nodig.

Doe je wel beleg op de boterham?

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dank voor jullie reacties!

Ik wil ook wel gaan beginnen met waar meer pap ipv brood, alleen is ze helaas niet zo'n papfan. Maar we proberen het nu wel op te bouwen door de pap steeds wat dikker te maken. Ik was zelf namelijk ook al bang voor het zout in het brood. Maar een rijstewafel is misschien ook een goed alternatief. Ga ik eens proberen! (altijd leuk om te zien hoe ze op iets nieuws reageert). Soepstengels zit toch ook best veel zout in, of niet?

Ik doe geen beleg op het brood, omdat ik het wel handig vind dat ze droog brood nu lekker genoeg vind, haha. Als ik er beleg op doe wil ze straks alleen nog maar brood met beleg en ze is al niet de magerste ;). Daarnaast zit in het meeste beleg ook nog vrij veel zout (althans het zoute beleg dan natuurlijk ;)). Zoet beleg wil ik niet geven omdat ze al genoeg suiker via het fruit krijgt.

Ik wil haar ook absoluut niet aan banden leggen wanneer ze lekker wil eten, zeker niet omdat het toch best gezond is wat ze krijgt. Maar ik krijg wel altijd een beetje op mn kop bij het cb, omdat ze toch flink wat ze zwaar is en haar lijntje ook iets stijler loopt dan gemiddeld. Maar ze heeft het echt nodig aan haar reactie te merken.
    Ach, als ze straks gaat lopen wordt ze hopelijk vanzelf wat gemiddelder.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat herkenbaar!!
    Mn dochter eet ook alles wat los en vast zit als ik het van haar laat afhangen. Ze is een flinke dame ( +1 qua lengte en gewicht), dus wil niet alles toestaan, maar haar ook niet beperken als ze honger zou hebben. Ik heb het met het CB besproken en die zeiden dat je best 2 x fruit mag geven of een extra boterham. Er is nog geen kind dik geworden van brood of ruit of groenten. Het gaat om het beleg, maar daar ben je al heel voorzichtig mee. Sausjes over het warm eten etc.
    Nu zou ik ook ene beetje kijken naar "is het lekkere trek of honger?" Mn dochter wordt nooit wakker snachts dus honger heeft ze vlgs mij niet. Ik geef haar dus maar 1 boterham en eventueel een crackertje, daar knabbelt ze lekker lang op en vaak stilt dat dan ook wel de behoefte aan eten.

Deel Deze Pagina