bijvoeden baby bijna 5 maanden

Discussion in 'Voeding' started by lisa333, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

Jul 11, 2011
    208
    0
    16
    hallo,

onze dochter is bijna 5 maanden en ik wil eigenlijk wanneer ze 5 maand is beginnen met bijvoeden.
    Hoe en met wat moet ik beginnen?
    Eerst bv met een fles met rijstebloem doen 's ochtends?
    en dan 's avonds groentehap en dit een paar dagen achter elkaar ? of eerst beginnen met fruithap ?

Ben benieuwd hoe ik dit het beste aan kan pakken en in welke volgorde.

Bedankt voor een reactie,

Groetjes Lisa

2. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Volgens mij kun je het beste met fruit beginnen... Groente wilde ons zoontje tot 7 maanden echt niet eten.

3. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wij zijn 2 weken geleden begonnen met rijstebloempapje vanaf een lepeltje. Puur om haar te laten wennen aan een andere manier van eten. Niet uit de fles maar van de lepel. Na 2 weken heb ik een klein hapje groente aangeboden om haar aan een nieuwe smaak te laten wennen. Dat krijgt ze nu 3 dagen en dat gaat goed. Ze krijgt dat rond 11.30u en vanmorgen was het voor het eerst dat er meer naar binnen ging dan er naar buiten kwam dus dat is al vrij vlot volgens mij :)
    Het maakt volgens mij niet veel uit of je met groente of fruit begint...

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    hier gaan we zondag (is ze precies 4 maand) ook starten met bijvoeding.
    het advies is om te starten met groenten omdat de meeste kinderen fruit wel lekker vinden omdat dat zoet is.

wij gaan starten met worteltjes (3 dagen) en daarna 3 dagen peer. rijstebloem ga ik nog niet mee beginnnen, als je al los vit. D geeft voegt dat verder niets toe behalve meer verzadiging als ze niet meer genoeg hebben aan alleen de melk.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook nu 2 weken bezig met fruit.
    Begonnen met peer een paar dagen toen bruine boon maar dat smaakte wat minder weer peer.
    Toen banaan dat vind hij super maar wordt zijn poep wat taai van dus die bewaren we wel voor als hij diarree heeft:D
    Rijstebloem had ik geprobeerd maar krijgt hij verstopping van dus laten we voor wat het is.
    Hij slaapt toch de nachten door en is op goed gewicht en lengte.
    Morgen gaan we verse perzik proberen ik ben benieuwd.

Groetjes paula

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

eerst groenten idd omdat ze fruit vaak lekkerder vinden.

3 dagen achter elkaar het zelfde geven (een paar hapjes) en dan weer afwisselen.

Kindje gaat vanzelf meer eten en je gaat vanzelf zien hoe er op gereageerd wordt.

veel suc6

7. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Niets zo leuk als hèt starten met voeding!!!!
    Hihihi al die nieuwe smaken enzo.

Eerste wat ik gaf was banaan met een liga, alleen volgens mij word liga afgeraden nu !

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje is vorige week 5 maanden geworden en ik ben ook net een paar dagen met bijvoeding bezig. Ik ben begonnen met groenten. Rijstebloem zie ik het nut niet van in, het heeft vrijwel geen voedingswaarde. Bovendien geef ik borstvoeding dus voor mij ook een minder logische keuze. In ieder geval mijn dochtertje is begonnen met worteltjes 2 dagen, daarna 2 dagen doperwtjes, nu weer 2 dagen worteltjes en morgen wordt het broccoli. Ik geef vooralsnog geen mixjes, alleen pure smaken. Ben inmiddels ook met fruit begonnen omdat ze het echt superlekker vindt allemaal en geen last heeft van krampjes. Dus de afgelopen 2 dagen was het 's ochtends abrikoos en 's middags wortel.

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar voeding.

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij geven ook 2-3 dagen achter elkaar hetzelfde. Wij zijn begonnen met fruit, simpelweg omdat dit makkelijker is, dan hoef je het niet eerst te koken ;) vandaag gaf ik voor het eerst worteltjes, halverwege het koken viel mevrouw opeens in de box in slaap ;)

Ze heeft nu banaan, peer, pruimen en worteltjes gehad. Binnenkort perziken.

11. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik kook overigens niet apart voor haar.
    Ik koop en kook wat extra groenten die wij ook eten. Zo had ik vandaag een enoooooorme bloemkool gekocht. Alles in een grote pan, geen zout erin en koken maar. Alles wat wij dan niet opeten, pureer ik en doe ik siliconen ijsblokvormpjes in de vriezer. Na een paar uurtjes zijn ze hard genoeg en gooi ik alle losse blokjes in een zakje in de vriezer. Leuk hoor, ik heb bonen in bloemetjesvorm, wortels in vissenvorm en bloemkool in pijltjesvorm in de vriezer haha

Share This Page