Hoeveel boterhammen perdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik wil al mijn hele leven lang afvallen. Een maagband heeft niet geholpen. Alleen maar ellende mee gehad. Die is eruit gehaald. Nu ben ik 2 dagen geleden begonnen met sporten. Wil ongeveer 5-6 x per week minimaal 1/1,5 uur sporten.

Maar wil ook mijn eetpatroon veranderen. Hoeveel boterhammen eten julle met het ontbijt en lunch. Of gemiddeld op een dag?

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Denk zo 5/6 als ik een goede dag heb.
    Maar ik kan ook 2 keer per week pizza eten en dan nog kom ik niet aan, dus tjah.. Denk dat je er nietzoveel aan hebt hoeveel boterhammen een ander eet.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

#3 Amethist, 13 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2012
    Ontbijt:
    - 2 cracottes met appelstroop of La Vache qui rit smeerkaas
    - kop thee

Tussendoor:
    - plakje ontbijtkoek
    - koffie

Lunch:
    - 3 à 4 boterhammen
    - kop thee

Avondeten:
    - verschillend: gewoon AVG (aardappels, vlees, groente), maar ook pasta of rijstgerechten

Ik neem 's middags eigenlijk nooit een tussendoortje. Als ik ineens wel trek heb neem ik fruit, evergreen of ontbijtkoek oid. Verder drink ik overdag voornamelijk thee en water.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik eet momenteel 2 sneetjes brood op een dag en ontbijt met komkommer

5. Bri

Bri Niet meer actief

Meestal 2 bij het ontbijt en 2 bij de lunch.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Euhh dan denk ik dat ik het behoorlijk fout doe met 6 volkoren boterhammen op een dag. En soms zelfs 8 als ik savonds niet kook.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik doe nu weightwachers en voor een bruine snee brood staan 3 punten! dus ik eet nu Lu cracotte volkoren dat zijn namelijk maar 2 punten voor 3 stuks!

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja ik mag 32 punten per dag kun je na gaan haha

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dubbel!

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wanneer je wilt afvallen zou je moeten proberen bijna helemaal geen brood te eten, ons spijsverteringsstelsel kan dat namelijk helemaal niet goed verwerken en dus werkt het in principe als dikmaker.
    Wanneer je heel veel gaat sporten heb je wel iets van koolhydraten nodig omdat je je anders slap gaat voelen, maar je zou dan het beste bijvoorbeeld havermout kunnen eten.

Wanneer je wilt afvallen helpt sporten eigenlijk in beginsel niet zoveel, maar je eetpatroon juist. Afvallen heeft alles te maken met goede voeding. wanneer je een stukje gebak eet (vol suiker, en transvetten) kan je twee uur sporten omdat er af te krijgen.
    Dagelijks bewegen is wel heel gezond voor heel veel redenen, en het helpt om op gewicht te blijven.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    knap van je dat de knop nu om is!!!

Probeer het sporten langzaam op te bouwen wat voor een sport ben je aan het doen?

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hooguit 2 per dag.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe ook WW maar mijn bruine boterhammen wegen geen 50 gram hoor ;) (50 gr brood is 3 punten) Mijn boterhammen wegen rond de 30 gram dus 2p per boterham.
    Ik eet meestal 5 boterhammen per dag (2 ontbijt, 3 unch) en ik mag 26punten p.d. :)

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o haha ik moet nog inkomen maar moet je dan alles afwegen bij ww

15. Linana

Linana Niet meer actief

9 van de 10 keer eet ik geen brood maar knackebrod. Of de normale variant of die wat dunnere. Dan eet ik daar 2 of 3 van in de ochtend en 2 in de middag. Thee, water en cola light als drinken (cola light is niet het beste, maar dat is mijn verslaving). Thee zonder suiker en heel soms met 1 schepje. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thee drink uit koppen waar geloof ik meer dan een halve liter in gaat.

Verder eten wij enorm veel groentes bij het avondeten, meestal 2 soorten.

Mijn zusje volgt trouwens een koolhydraat-arm dieet, zij is in minder dan een jaar tijd ongeveer 40 kilo kwijt geraakt ;)

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    maar 2 punten per snee vind ik nog best veel dan!

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

In de ochtend eet ik kwark met ontbijtkoek, bij de lunch 2 boterhammen. Tussendoor fruit, en s'avonds gewoon aardappels/groente/soms vlees(vervanger) of pasta/bami/nasi ;)

Ik moet juist aankomen, dus later op de avond neem ik een bak ijs erbij :p

Brood schijnt wel een dikmakertje te zijn. Misschien kun je ipv brood, ontbijtkoek nemen (de minder vet/minder suiker variant)? Dat vult ook veel meer naar mijn mening.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien handig om je eens te laten informeren door een dietiste over hoe je het beste kunt eten?
    Er zijn allerlei visies over hoe je het beste kunt afvallen, kies iets wat het best bij jou past! En doe het rustig aan, dat hou je het langste vol :)

19. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

's ochtends 40 gram all bran met magere melk

's middags 2 boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met appelstroop en 1 beschuit met pindakaas, hagelslag of vruchtenhagel
    .
    avond volkorenbrood (meestal hard broodje) met tonijn zelf aangemaakt, of ligt kaas met eventueel een klein blikje soep.
    Anders rijst met groente en kip of aardappelen met groente en een groente schijf.

Tussen door middag en avond fruit. En soms 25 gram zoutjes in de avond, rijst of oven baked chips.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ze zeggen altijd dat je geen brood mag eten, maar ik hou het toch echt niet vol zonder.
    Volgens mij mag je als volwassen vrouw 5 boterhammen per dag. Ik eet er smorgens 2, smiddags 2 of 3. En dan met mager beleg, bv kipfilet met komkommer, hummus met radijs of tomaat, bosuitje.
    Ik gooi mn boterhammen altijd vol met groenten, dan vult het ook lekker! succes

Deel Deze Pagina