Hoeveel boterhammen perdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb niet alles gelezen maar ik wil graag 1 advies geven:
    Ga naar een diëtiste! Die weet echt hoe het moet en hoe het het best werkt voor jou. Op maat, en ook vol te houden voor jou!

Heeft er bij mij voor gezorgd dat ik blijvend af ben gevallen. Vecht nog wel om het op peil te houden maar als je aanleg hebt blijft dat moeilijk. Maar het gaat dus niet meer om "gevaarlijke" kilo's.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dietist kan je beter helpen.
    Optie voor brood: koolhydraatarm brood

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik eet er 2 bij de lunch.. 's ochtends begin ik met 2 beschuitjes, omdat ik gewoonweg niks anders naar binnen krijg! ;)

Verder denk ik dat alleen maar sporten niet gaat helpen. Afvallen is gedragsverandering.

En met de tip voor de dietiste ben ik het helemaal eens! Ik ga elke 2 weken naar een dietiste en ze weet precies wat wel en niet goed voor mij is en ik heb gelijk een stok achter de deur!

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

brood is erg belangrijk in de ochtend
    ik sport ook 3x in de week 2,5 uur en 2x in week zwem ik dikke uur
    wandel en fiets heel erg veel...

ik heb een gb gehad en ik eet amper tot niks maar dit is wat ik eet

7,00
    appel en glas water en 4 vitamine pillen

10.00
    kiwi
    2 koffie

12.00
    halve donker bruine boterham met kaas
    1 gekookt eitje

15.00
    fruit
    water

17.00
    50 gr vlees
    1 schepje groente
    1 kleine aardappel

19.00
    koffie
    2 glazen water
    fruit

5. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Ik eet 2. 1 sochtends, 1 smiddags. Meer krijg ik er echt niet in.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind brood gewoon niet lekker, en ik word er dik van. 2 redenen om gewoon te stoppen met brood. Net als gekookte aardappels, ieuw!

Eitje in de ochtend en ik heb tot 13 uur ook gewoon geen honger, tis dat mijn dochter om 10 uur een stuk fruit krijgt, dan eet ik ook een stukje banaan en een stuk kiwi.
    Ik heb ook geen opgeblazen buik meer (had vroeger altijd een soort van bolle buik, voelde ook gespannen aan), en mn lichaam voelt gewoon comfortabeler, geen scheten die dwars zitten zal ik maar zeggen :p

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63

Dat hoeft dus echt niet! Ik had een afspraak bij een dietiste gepland voor ik zwanger was, was een week of 6-7 in verwachting toen ik daar voor het eerst kwam. Advies wat ik (een week later, via de mail) kreeg:

1-2 plakken koolhydraatarm brood per dag!
    geen zoet beleg
    geen aardappelen, rijst of pasta
    geen fruit
    geen (light) frisdrank
    geen suiker in de thee, en zelfs geen zoetjes

En verder natuurlijk geen chips etc.

Wat ik dus wel mocht:
    groenten
    melkproducten
    eieren
    magere vleesproducten

En wat ik moest (!):
    multivitamine voor zwangeren (ja, niet zo gek als je zoveel niet mag eten).

In mijn ogen is dit toch echt een crashdieet, en dit werd voorgeschreven terwijl ze wist dat ik zwanger was! Ben er een week of 5 later nog 1 keer geweest, en toen duidelijk gezegd dat ik er niks mee kon. Door alles maar te gaan schrappen krijg ik vreetbuien, en bovendien, dit helpt mij niet om een gezond eetpatroon te krijgen. Daarnaast vond ik het ook gewoon te gek voor woorden dat ze dit voorschreef tijdens een zwangerschap..

Dus nee, ben het er zeker niet mee eens dat een dietiste het allemaal zo goed weet.. Hier dus gewoon weer aan de WW na de zwangerschap, punten tellen is prima te doen.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @saz667: 1 slechte dietiste maakt niet alle dietistes slecht natuurlijk :) Mijn dietist zou dit echt nooit voorschrijven en zeker niet in een zwangerschap!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Nee, dat zeker niet. Maar ook niet iedere dietiste is goed ;). Denk ook niet dat er veel zijn die dit voor zouden schrijven, en da's maar goed ook. Tis ook nog een dietiste die bij de huisartsenpraktijk in zit, en volgens de huisarts een hele goede.. Right..

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Het is nu 14.00 uur en ik heb al 7 sneetjes bruin brood op.

In mijn geval moet ik zoveel eten omdat ik probeer aan te komen. Wat dus ook erg moeizaam gaat en ook erg frustrerend is.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt voor al jullie reacties! Heb een flinke migraine aanval en waarschijnlijk ook een longontsteking te pakken. Ik reageer nu even via mijn telefoon. Zal later uitgebreid reageren als het iets betergaat.

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Beterschap meid!! Lekker ff rustig aan doen!

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    ik eet alleen twee boterhammen tijdens de lunch. Verder ontbijt ik met yoghurt en muesli, zit daar altijd heel vol van. Verder weinig tussendoor. En avondeten varieert van aardappels vlees groente tot pasta tot slecht :) Weeg nu 75 kilo bij 1m77 maar zou nog wel 5 kilo kwijt willen.

14. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik heb een poosje bij een diëtiste gelopen. Volgens haar moet je als volwassene ongeveer 4 sneetjes bruinbrood op een dag eten. Je bent het nodig omdat er bakkerszout in zit. In bakkerszout zit jodium en je bent de hoeveelheid uit 4 plakken brood nodig om je schildklier en daarmee je spijsvertering op gang te houden. Aangezien mijn spijsvertering nog trager is dan de gemiddelde slak, houd ik me braaf aan de 4 broodjes per dag. 1 bij het ontbijt en 3 bij de lunch.

En owjah, voordat mensen mij gaan aanvallen dat m'n verhaal niet klopt. Ik heb het niet verzonnen. Het is me verteld, en aangezien de diëtiste er verstand van heeft ga ik er vanuit dat ze gelijk heeft....

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

he jakkie gaat lekker dus ;)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

pff als ik 2 boterhammen pw eet is het veel. Ik sla altijd het ontbijt over en lunchen doe ik meestal ook niet aan :( Slecht, ik weet het soms eet ik een banaan of zo, maar het komt geregeld voor dat het eerste dat ik eet, mijn avondeten is......Ik heb gewoon erg weinig honger.

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik eet meestel s'ochtends 2 boterhammen en als lunch ook 2 boterhammen en wat fruit en groente. Soms vervang ik ze voor crackers, maar eigenlijk mis ik dan de energie.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Even de feiten over cracottes van Lu:
    Cracottes
    http://foodwatch.nl/foodwatch-nl/content/e32905/e34163/e34246/kraft_cracottes_defeiten_20100311_nl.pdf

het idee dat hier suiker in zit,...
    Vandaag bij C1000 heb ik meergranen cracottes van het huismerk meegebracht. Daar zit geen suiker in, en heeft (als ik het mij goed herinner) 11gr voedingsvezel ipv. de 4gr van cracottes.

ik heb smeerkazen (bijv. slankie) nooit erg lekker gevonden en nu heb ik gezien dat daar allemaal 'rommel' inzit. ik heb nu philadelphia bieslook gekocht. Daar zitten wel wat meer kcal, koolhydr. en vet in, maar naar mijn mening minder 'schadelijke' stoffen. (ik wil niet een discussie opstarten of het topic vervuilen met e-nummers)

ik heb het idee dat mijn lichaam ontregeld is door de zw. hormonen en alle rommel die ik de afgelopen jaren gegeten heb. Sinds dat tim vaste voeding mocht eten probeer ik ervoor te zorgen dat we gezond en puurder eten. nu kijk ik eigenlijk automatisch naar de ingredientenlijst als ik wat koop. als daar teveel rommel opstaat, dan voel ik mij eigenlijk wat schuldig als ik het koop :)
    ik eet wel zonder schuldgevoel af en toe vette hap, chips en andere zooi ;)

ik hoop dat door het gezonder en puurder te eten, mijn lichaam weer op orde komt, en ik weer 'makkelijk' kan afvallen zoals ik vroeger deed. tot op vandaag heb ik nog niet echt een duidelijk verschil gemerkt :( maar we gaan stug door.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Dit is inderdaad wel heel slecht!! Je verbranding staat stil op deze manier. Je ontbijt is misschien veel belangrijker dan de andere maaltijden...een goed begin van de dag...

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja ik weet het, echt, maar ik vind bijna alles vies op ontbijtgebied. Ik lust geen brood, geen muesli, geen dingen wat door melk heen moet, want ik lust geen melk. Crackers vind ik wel lekker, maar die wil ik niet op mijn nuchtere maag 's morgens. Als ik al wat eet is het meestal wat fruit of zo, oh ja en soms een stukje ontbijtkoek, maar ik ben een hele slechte ontbijter/luncher. overigens wel van huis uit geleerd, wij moesten verplicht iets eten (terwijl ik dat dus toen al niet kon) denk dat het door het almaar dwingen is gekomen.

Deel Deze Pagina