Hoeveel boxkleden heb je eigenlijk nodig? Mijn vriendin legt altijd 2 kleden op elkaar, zodat t lekker zacht is. Hoe doen jullie dit? of is t verstandig om zo'n boxmatras aan te schaffen? En hoevaak was je zo'n boxkleed? Ik zou er denk ik ook een hydrofile luier in leggen als de kleine erin ligt, toch?
ik heb er een boxmatras in dit pas gekocht toen onze eerste veel ging bewegen en het kleed steeds opschoof zodat hij op het hout lag (ook niet prettig) heb dus 1x box matras 1x een plastic boxkleed (na een half jaar wel makkelijk schuift niet op en doekje eroverheen i.v.m kwijlen of iets dergelijks) 1x zacht boxkleed
had hier 2 zachte boxkleden....maar idd schuiven is lastig...en door spugen vaak wassen!! denk dat de optie van de vorige reageerster heel goed is!!
Ik heb zelf 3 boxkleden aangeschaft, 1 van deze is erg dun en gebruik die dan in combinatie met nog een boxkleed zodat het wat zachter ligt. Over het boxkleed leg ik vaak een hydrofieldoek, dit ivm spugen etc.
Hier 1 mooi boxkleed; van Koeka van de wafelcollectie. Hij is iets groter dan de box, de randjes staan dan iets omhoog. Heeft als grote voordeel (!!) dat hij niet schuift, ideaal dus. En vind het ook mooi staan omdat de onderkant ook mooi is en ander kleurtje (boven= lichtroze en onder = wit). Nog een groot voordeel van het kleed is dat hij heerlijk zacht is, ook na het wassen. En lekker dik. Een tweede kleed of boxmatras eronder is niet nodig (mijn mening dan he). Verder deed ik altijd een hydrofielluier eronder ivm spugen, ideaal. Ik had een paar mooie gekocht, stond dan ook nog eens hartstikke leuk. Ik heb hem nu zo lang als Lotte oud is; oftewel een jaar in gebruik. Ik denk dat ik hem nu een keer of 4 heb gewassen. Valt dus reuze mee. Maar ben er ook wel zuinig op aangezien het geen goedkoop kleed is. We hebben een 2e boxkleed van kruitvat (bambino). Erg dun en stuk minder van kwaliteit. Heeft enkel een dag in de box gelegen als het kleed van Koeka moest drogen na het wassen. Gebruik het kleed van kruitvat dus als reserve (dat is wel handig) en deze nam ik ook mee. Omdat hij dus dun is, is hij makkelijk opvouwbaar en mee te nemen. Bijv. naar visite of als ze ging logeren. Nu niet meer hoor, alleen toen ze kleiner was. Je gebruikt de box niet meteen actief dus ik zou niet teveel van tevoren aanschaffen. Wat je mist is snel gekocht. En wat je niet gebruikt is zonde van je geld. Groetjes!!
Wat heel handig is tegen het verschuiven is een antislip matje eronder. Je kunt het in een rol kopen bij bijvoorbeeld de action, 1,75 euro geloof ik.
Ik heb een plastic boxkleed op het hout liggen en daar overheen nog een gewoon boxkleed. Ik heb er 3, maar mijn dochter spuugde veel. En vaak ook net naast de hydrofiel, dochter was al snel aan het draaien en bewegen. Ik heb ze alle drie regelmatig gebruikt. Voor de nieuwe baby heb ik er eentje bij gekocht, want die van de kruidvat was niets meer. Dat was al een krijgertje, de andere zijn van de hema en van Van Asten net als het plastic boxkleed.
Wij hebben een pastic boxkleed en daarover een dik zacht boxkleed van wat betere kwaliteit gekocht. Het kleed van plastic schuift niet en kan met een doekje worden afgenomen. Als het zachte boxkleed in de was zit, hebben we het plastice kleed als reserve eronder liggen. Doordat er twee op elkaar liggen, ligt het denk ik ook nog héérlijk zacht.
Ik heb 2 goede boxkleden van Koeka, toen ze nog spugden deed ik er inderdaad een hydrofielluier onder maar nu niet meer. ik was ze 1 keer per week, tenzij Dani er toch op spuugt dan gaat het kleed er meteen in
Hier maar één box kleed. De kleine ligt er niet erg lang in en spuugt ook niet de kleuren van het kleed af (beige kleed ). En mocht het in de was liggen dan gaat de kleine een dagje op een andere manier de wereld ontdekken. Twee box kleden vond ik tot nu toe nog niet nodig maar misschien wil ik er op d'n duur nog wel één bij maar dat is dan zo bijgekocht (sinds de geboorte een nieuwe hobby BABYSPULLEN SHOPPEN). Succes
Hier ook altijd 2 boxkleden gehad en voor de volgende hou ik dat zo! Zelf hou ik niet van die plastic kleden, voelen koud aan, wel makkelijk af te nemen! Ik lag er altijd een spuugdoekje onder, tot grote ergenis van mijn man! Al was ze geen spuger....
Wij gaan denk ik voor een plastic boxkleed en twee stoffen. Die van plastic is voor eronder, zodat het net wat zachter ligt, misschien ook handig als ze groter worden.
in het begin doe ik 2 boxkleden, een plastic met een gewone erover. Als we weer een spugende baby krijgen dan is die plastice ideaal! Bij omrollen en bewegen kan de baby dan op 1 boxkleed. In het begin wil een baby nog wel eens in slaap vallen in de box en dan is 2 kleden wel prettiger lijkt me.
ik had al 2 boxkleden gekocht, en laatst zo'n plastic boxkleed voor onder de stoffen, maar kreeg bij de box nog een boxkleed haha.
ik heb een gewoon boxkleed onderop en daarboven op staat momenteel de babygym met kleed. hydrofiele luier onder zn hoofd haalt niet meer uit ivm draaien dus was iets vaker, meestal savonds zodat het smorgens droog er weer in kan