uitzet voor zomer baby?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sabkesam, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort beginnen met het inkopen van de kleertjes, maar ik heb geen idee wat ik moet kopen in welke maat.

Ons eerste kind is namelijk in de winter geboren en aangezien ik nu 7 augustus uitgerekend ben zijn de meeste kleertjes niet te gebruiken voor een 2de ronde.

Maar wat moet ik dan wel kopen? Shirtjes met lange of korte mouwen? Korte of lange broekjes (kruippakjes)? En welke hoeveel setjes in maat 50, 56 en 62 zouden jullie kopen?

Sorry voor al mijn vragen, maar ondanks dat onze eerste pas 4,5 jaar is lijkt het allemaal alweer zo lang geleden.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eigenlijk zijn veel kleertjes toch wel hetzelfde hoor, gewoon lange kleertjes in het begin in de maatjes 50 + 56 .
    Als het écht zo extreem heet is, dat dat te warm is, dan kan je kindje in een rompertje + broekje liggen of eventueel alleen in een romper.
    Dat zal overigens misschien wel verschil zijn, als je eerst rompers had met lange mouwen. Zou ik nu misschien wat meer rompers zonder mouwtjes en met korte mouwtjes aangeven.

Maar je kleintje kan zich verder toch ook nog niet gelijk op temperatuur houden, dus dat is eigenlijk wel hetzelfde...

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja is afgelopen zomer geboren op 9 juli en een week daarna was het erg heet en ze heeft toen echt veel shritjes met korte mouwen aan gehad. Ze hield zichzelf namelijk al meteen goed op temp.
    Zou niet te veel halen, het is zo nog bijgehaald mocht het echt warm zijn dan.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik was 27 augustus uitgerekend en hij is de 14e geboren.
    Zelf had ik van alle lengtes wat in huis. Hij heeft over een t-shirt aangehad met romper lange mouw of een romper met korte mouw en een long sleeve er onder.
    (Ik moet er wel bij zeggen dat zijn kamer enorm koel is).
    In principe komt het inderdaad op hetzelfde neer.

Bovendien weet je toch nooit wat voor een zomer het wordt. De ene week vallen de mussen van het dak en de week erna is het 15 graden en regent het pijpenstelen ;).

5. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Nou, ben zojuist in de stad geweest. En ik moet zeggen dat er vrij weinig te krijgen is met lange mouwtjes :s
    En rompertjes met lange mouwen heb ik al helemaal niet gevonden.

Iemand misschien tips?

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Rompers lange mouw zou ik niet aanschaffen eigenlijk. Zijn niet heel erg handig bij zo`n frummel. Ik had voor onze winterbaby vooral korte mouw rompers en bij deze zomerbaby gebruik ik deze weer.

Ik heb een paar t-shirts in maat 62 en verder gewoon lange mouwen en lange broekjes.
    Pasgeborene hebben vaak de 1ste tijd lange mouw aan en verder weet je het toch niet. Voor hetzelfde geldt is het een zomer van 15 graden en regen en als de mussen van het dak vallen in misschien alleen een romper al genoeg.

Lange mouw is er genoeg te vinden: hema, prenatal, c&A, v&d, etc.

Mocht het een kleintje zijn: in 62/68 heb ik wel rompers lange mouw en die doe ik dan onder de t-shirts maat 62.
    En hergebruik doe ik ook hoor! qua dikte maakt het niets uit.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier uitgerekend op 3 juli as. Heb in maat 56 2 setjes met lange mouw, en 2 met korte mouw. Korte broeken doe ik al helemaal niet aan. Rompers heb ik in alle varieteiten: geen mouw, korte mouw of lange mouw.

Zoals al gezegd, je weet toch niet wat voor zomer het wordt. Als het snikkie heet wordt, zal ik baby wel strippen tot zijn romper. Of ik heb zo'n kruippakje achtig ding, wat eigenlijk pyama is geloof ik (romper met korte pijpjes). Niet te moeilijk over doen hoor.

Lange mouw rompers, bij v&d in allerlei kleuren (2 voor 5 euro), of bij HEMA. Genoeg te vinden hoor!

PS Ohja, en heb op vakantie aardig geshopt voor de kleine man al, heel wat garderobestukken tot zelfs al 18-24 maanden. Heb er wel opgelet dat hij met half jaar wat meer truien / dikkere tshirts heeft, en wat minder korte mouwen. Maar hier is het dan weer de gok hoe snel je kleintje groeit, en hoe de kleertjes vallen.

8. misa

misa Niet meer actief

Hoeveel weet ik ook niet, maar ik zou wat lange en korte mouwen kleding kopen. Of wat lange mouwen rompers (hema), kan je altijd een t shirt over aan doen, of juist niet.
    Misschien wat 3-kwart broekjes: zit er tussenin.

Succes!

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Wel een goede vraag vind ik, zit een beetje met hetzelfde probleem, maar ben uitgerekend voor 20 september ongeveer...
    Ze voorspellen een héél warme zomer, en heb er wel vertrouwen in aangezien ze de voorbije winter ook voorspelden...
    Maar eind september is zo... niet echt zomer, niet echt winter..
    Kan nog behoorlijk warm zijn, maar zal al snel koeler worden...
    Mjah! :)

Ik koop denk ik voor in het begin wat rompers met korte mouwen (daar kan altijd nog wat overheen) en verder shirtjes met lange mouwen etc. Een beetje vanalles? Denk dat dat het beste is...

10. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Onze zoon draagt altijd rompertjes zonder mouw. Dus die zou ik altijd aanraden. De rompertjes met lange mouw krijgt hij alleen aan als hij een t-shirt er over heen draagt en ik het dus nog te koud vind voor korte mouwen. De rompertjes haal ik allemaal bij de Hema. Bevalt het beste.

Qua maat is het lastig. Bij mij voorspelde ze een flink kind en uiteindelijk was onze kleine man 6 pond. Was blij dat ik toch 2 pakjes maat 50 had. Maat 50 kon hij zeker nog een maand aan. Inmiddels zijn we in 56 beland en pas soms al 62. Ik zou nog geen pakjes maat 62 halen. Die heb je niet snel nodig en anders is het zo gekocht.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik koop niks in korte mouwen hoor. Ik ben 13 juli uitgerekend, maar dat wordt zo eind juli en eind augustus loop je alweer tegen het najaar. Het moet met die kleintjes wel stikkend heet zijn wil je in de eerste weken zomerse kleding laten dragen.
    En als het wel zo is kopen we wel wat bij.
    Ik heb wel leuke rompers met opdruk gekocht, want als het dan zo stikkend warm is, is alleen een rompertje voldoende.

12. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Ik ben 11Juli uitgerekend en heb best wat shirtjes met korte mouwen in maat 50-56. Mocht dat echt nog te koud voor haar zijn, dan doe ik er gewoon een romper met lange mouwen of een shirtje met lange mouwen onder.

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL

Share This Page