Hoi meiden, Ik ben van plan om deze week alle babykleertjes enz te wassen. Nu zit er op onze wasmachine een babycare/protect programma. Alleen als ik hem daar op zet geeft hij 90 graden aan. Dit is toch veel te warm?? Ik was normaal alles op 30 a 40 graden. Ik kan de graden wel naar beneden zetten, maar wat is dan het nut van zo'n programma?
Volgens mij is dat inclusief voorprogramma zodat ie verder wast met 'schoon' water. Tenminste, wel mijn wasmachine (Samsung). Witte/bonte was op max 60 graden is meer dan voldoende hoor.
ja inderdaad en hij spoelt een keer extra zoals ik begrepen heb. Maar vind die 90 graden zo hoog. Gewoon dat programma doen en dan op bijv 40 zetten?
hydrofiele doeken, spuugdoekjes ed zou ik wel op minimaal 60 wassen maar kleertjes echt niet.. zijn ze zo verpest..
Lijkt mij eerder een speciale kookwas voor al je hydrofiele luiers en beddengoed e.d. Dat wordt vaak wel geadviseerd om op 90 graden te wassen, in elk geval minimaal op 60 graden. Voor kleertjes is 30 of 40 graden inderdaad voldoende.