38 weken baby loopt 4 weken voor heb het gehad..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimitje1987, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimitje1987

11 jan 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo! Net een controle gehad en zo teleurgesteld.. zwanger van de tweede maar bij de 36 weken echo werd al vastgesteld dat de kleine op 3800 gram zat en het echo apparaat kon het ook al niet meer allemaal opmeten. Kom bij 38 weken terug en dan doen we misschien wat. Ik volledig overtuigd.. maar vanmorgen geweest en nog geen ontsluiting.. ik heb pijn aan mijn ribben en het lijkt of ik 10 keer in me kruis ben geschopt. Daarbij heb ik een dreumes rond lopen van bijna 22 maand waar ik me zo schuldig tegenover voel omdat ik gewoon niets meer kan en geen puf meer heb.. ik ben op, moe. Vind het zwanger zijn heerlijk en ga het zeker missen straks. Maar had gedacht dat het deze week wel zou gebeuren.. moet volgende week woensdag terug. Ben bang voor de bevalling mijn eerste Was 4420 gram en deze zal er zeker boven zitten.. moest het even kwijt haha aangezien ik wel kan janken...

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Begrijpelijk maar....

Bij mijn dochtertje zat ik er ook zo doorheen, niet slapen en alles deed zeer.
    Inleiden wilde ze liever niet.
    Uiteindelijk braken mijn vliezen op zondagavond.
    Kreeg geen weeen, maandagochtend infuus erin.
    Uiteindelijk bevallen op maandag op dinsdagnacht met 38 weken en 3 dagen.
    Mijn lichaam en dochtertje waren er nog niet aan toe om te bevallen.
    Dochter heeft het ook niet makkelijk gehad en heeft 48 uur op neonatologie gelegen.
    Moraal van dit verhaal, hoe moeilijk en zwaar je het hebt probeer vol te houden..

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Aah, ik leef met je mee. Het is echt balen dat ze niks konden doen vandaag. Ik hoop dat beebje naar je luistert en snel de bevalling gaat beginnen. Mijn bevalling van de derde begon toen ik de oudste 2 naar oma uit logeren had gebracht en met mijn man een ontspannen avond (uit eten) had doorgebracht. Baadt het niet, dan schaadt het niet; relax & geniet! Dikke knuffel

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Tja, ze redeneren vanuit je baby. Die is het belangrijkste en die laten ze het liefst zo lang mogelijk zitten omdat dat simpelweg beter is voor je kindje ookal loopt het 4 weken voor op groei.

Hoop voor je dat uk er ook gauw genoeg van heeft om binnen te zitten en dat ie gauw aanstalten maakt om naar buiten te willen!

5. Mimitje1987

11 jan 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties heb er wat meer vrede mee nu haha had zelfs ook tegen mijn man gezegd tis beter dat alles op een natuurlijke manier begint 😉 Was er ook teveel van uitgegaan dat het deze week zou gebeuren. Nu is mijn kleine mannetje ook koortsig dus ben ergens ook weer blij 😉 heb ook tegen mezelf gezegd ze weten wat ze doen daar in het ziekenhuis!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Zoontje woog 4430, ik liep de laatste weken met een enorme buik.
    Moe, bekkenpiin..maar helaas, wachten tot de boel vanzelf op gang kwam 😩 Gyn wou niet helpen
    Dat was met 41+1.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Volgens mijn gynaecoloog is een hoog geboortegewicht wel reden tot inleiden. Vroeger niet, maar nu wachten ze niet meer af, zei hij. Bij een echt hoog geboortegewicht leidt hij in op week 38.5. Dit omdat je daarna geen enkele winst meer hebt op dat gewicht (baby groeit nog het hardst die laatste weken). Misschien is dat een verschil tussen België en Nederland?

Ze kijken dan niet per se naar de moeder, maar naar moeder en baby.

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier was mijn eerste 4570 gram en nu zwanger van tweede als deze met de groei echo's weer een hoog geboorte gewicht laat zien word er met 38 weken hier ook wat aan gedaan.

9. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Weet je dat het helemaal niet goed is dat je kindje boven de 40 weken wordt geboren... dan zijn er veel meer complicaties dan als ze met 37,38 en 39 weken geboren worden... als je kleine echt zo zwaar in zo ik er op staan. Ook omdat jezelf op bent.... snap dat niet... wel op je strepen gaan staan meid!! Je gaat een zware bevalling tegemoet en daarna voor twee kindjes zorgen... sorry maar ik zou het wel weten

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik zou echt groot drama gaan schoppen! Bij de eerste ingeleid met 41,4, zat er compleet doorheen en had een zware bevalling hierdoor. Vruchtwater was al bijna op en dochter had in vruchtwater gepoept en navelstreng om de nek.. brrr. Dit keer loopt mijn mannetje alle controles al twee weken voor en we hebben al afgesproken dat ik dan met 38 weken ingeleid word.. als het zo blijft dan. Ik zou echt op je strepen gaan staan! Voorlopen is ook niet zonder risico's voor de kleine. Veel sterkte!

11. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben in oktober bevallen van een grote vent (4630 gr). Het is m'n eerste dus ik kan niet vergelijken maar het was geen pretje. Ook bij mij zijn er de laatste weken geen groeiecho's meer gemaakt. Ze schatte onze zoon rondom de 4000 gr. Nou mooi niet.

Ben ingeleid met 39+1 en na ruim 20 uur met nog maar 3 cm zijn ze tot actie over gegaan omdat de kleine het niet meer trok. Uiteindelijk met spoed de ok ingereden.
    de gynaecoloog zei achteraf ook dat een aantal dingen anders hadden gekund/gemoeten bij een groter kindje.

Luister naar jezelf!

Deel Deze Pagina