Ons zoontje van twee gooit sinds een week expres zijn beker drinken om. Hij mag dus voortaan alleen nog drinken terwijl wij de beker vasthouden. Maar vanochtend trok ie de beker alsnog uit mijn hand op de grond. Ook gooit hij zijn eten op de grond als hij zin heeft. Wat is nu de beste manier om hiermee om te gaan? Het is een fase die over moet gaan dat snap ik maar moet ik hem in de hoek zetten? Of juist negeren? Of alleen even benoemen en weer doorgaan? Of..... Help
Ik benoem het maar 1 keer. Dan mag ze het nog een keer proberen. Doet ze het dan weer dan gaat die beker of het bord gewoon weg. Volgende ronde weer een nieuwe kans. Nu doet ze het niet meer
Drinken in een tietjes beker en erbij zeggen waarom je dat doet. Ook erbij zeggen dat rietjes bekers eigenlijk voor kleine kindjes is en dat hij eigenlijk al groot genoeg is om uit een gewone beker te drinken. Dit werkte bij mijn dochter in ieder geval.
Hier precies zo gedaan, 1 keer uitleg + waarschuwing, deden ze het nog een keer dan haalde ik het weg. Paar keer moeten doen en toen was duidelijk dat een waarschuwing ook een waarschuwing is en uitgevoerd gaat worden als ze niet luisterden.