Hoeveel broers en zussen hebben jullie?

Discussion in 'De lounge' started by luckynumber4, Sep 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik heb een oudere zus, schelen 5 jaar. Ze was al vroeg het huis uit en hadden eigenlink vrij weinig contact. Nu wel meer, beide een kindje en bij mij de tweede op komst. Maar ze is heel anders dan ik.. ik denk veel makkelijker bijvoorbeeld. Dat vind ik soms wel lastig. Ik ga graag met vriendinnen lekker eten of iets leuks doen, zij heeft er geen en vind dat juist prima. Ik wil niet nog 5 jaar fulltime thuis blijf mama zijn.. zij juist wel en vind een opvang zielig;)

Een broer, schelen zo'n 3 jaar. Ook totaal verschillend. Daarbij komt dat hij 'anders is. PDD. Vroeger was ik altijd de pineut. Hij is 28 maar leeft nog als iemand van 20. Nee, onze band is niet heel goed.

Een broertje, hij is ook anders. Autisme en wat precies nog meer weten ze nog steeds niet, van alles wat. Met hem speelde ik vroeger.. we schelen bijna 3 jaar.
    Met hem heb ik veel meer dan met mijn broer. Maar ook hij leeft nog een heel ander leven.

Dan nog een half broertje. Hij is 18, en totaal anders dan iedereen bij ons thuis haha. Doet nu nog vwo, en zit eigenlijk fulltime op zijn kamer.

Laat ik t maar niet hebben over mijn 3 stiefzussen en 1 stiefbroertje;)

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik had 2 zussen, helaas is er 1 plotseling overleden (nu 3 jaar geleden). Ik ben de jongste en zij was de oudste. We konden vroeger alledrie goed met elkaar opschieten hoewel de band tussen mij en de middelste zus altijd wel hechter is geweest dan met de oudste maar dat kwam door het leeftijdsverschil. Zij was van 80, andere van 83 en ik van 85.

Toen oudste zus plotseling overleed stond onze wereld op z'n kop en voelde het alsof er iets geamputeerd was. Dat voelt nu af en toe nog steeds zo, ze laat een leegte achter en dat zal denk ik altijd zo blijven. Mijn andere zus en ik hebben hierdoor wel een nog hechtere en bijzondere band gekregen. Op een niveau wat niemand anders begrijpt.

3. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik heb één zusje en wij zijn echt twee handen op één buik. Spreek haar dagelijks, gaan veel doen. Echt een vriendin.

Ik heb ook een broer daar heb ik dan weer minder mee maar het contact is prima.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

1 oudere zus (1,5 jaar ouder) en 2 jongere zusjes (5 en 6 jaar jonger). Met de oudste heb ik gevochten tot we er zowat in bleven haha. Met de jongsten had ik zelden ruzie, die waren zoveel jonger. Nu heb ik met de oudste een band die een beetje pijnlijk is. Ze heeft een gedragsstoornis en ik kan daar nog altijd moeilijk mee omgaan. Ze zeurt zo ontzettend veel en is altijd zo slachtofferig. De jongste kan ook zo zijn, maar heeft toch wat meer relativeringsvermogen. Mijn zusje dat na mij komt, is mijn beste vriendin. We denken over veel dingen hetzelfde, hebben aan 1 woord genoeg en als er iets is staat de ander meteen op de stoep. Het is jammer dat we dit met de andere zussen niet hebben, maar zolang er geen grote ruzies meer zijn is het prima :)

Mijn man heeft 1 volle zus en 3 halfbroertjes en 2 halfzusjes, waarvan 1 zusje is overleden. Met allemaal een oppervlakkige maar prima band, behalve zijn oudste zusje. Haar zien we een paar keer per jaar. Iedereen woont in het buitenland, maar we bezoeken elkaar regelmatig.

5. tuc

tuc Niet meer actief

1 zusje. Als kinderen hadden we volgens mn moeder altijd ruzie:D
    Sinds ik de deur uit ben gegaan hebben we heel veel contact eigenlijk en gaat dat ook heel goed. Zo goed dat ik 2 dagen per week op hun kindje pas.

6. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,272
    17,147
    113
    wij komen beide uit gezin van 8 kinderen. Bij sf altijd gezanik en gezeur, bij mijn familie gaat het goed

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik heb een broertje. Weliswaar bijna 2 meter lang en inmiddels 35 jaar maar ik blijf maar broertje zeggen:)
    We kunnen niet met maar ook absoluut niet zonder elkaar, altijd al zo geweest.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn broer is 10 jaar ouder en mijn zus 7 jaar.. Had nog een andere zus, maar die is met 18mnd doodgereden.

Met mijn zus heb ik wekelijks contact, is echt een van mijn beste vriendinnen. Mijn broer spreek ik vooral via whatsapp. Hij woont wat verder weg en zijn vriendin is nogal..claimerig.

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Ik heb 6 broertjes en een zusje. Met broertje onder mij tijdens kindertijd wel veel gedoe gehad. Maar kan ik nu prima mee. 1 van mijn broertjes komt 1 weekend in de maand bij ons om thuis te ontlasten(hij heeft pdd-nos, net zoals nog 3 broertjes).
    Mijn jongste 2 broertjes komen hier regelmatig spelen. Ze zijn nog maar 6 en 8 dus.
    Mijn zusje is nu een echte puber en daar kan ik nu steeds beter mee.

Al met al, ik ben blij met hen allemaal:D

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb 1 broer met wie het vroeger vaak ruzie was maar ook veel leuk gespeeld. Toen we allebei tieners waren en samen, zonder ouders, in ons ouderlijk huis woonden ging het heel goed. Mn man heeft 6 zussen en 2 broers gehad en met allemaal een wisselende band. Zo spreekt hij de buurman vaker en liever als zn broer maar heeft ie ook een zus gehad waar hij echt twee handen op 1 buik mee was.

11. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Een broer van ruim 3 jaar jonger. Vroeger wel leuk samen, maar ook wel vaak ruzie. We scheelden net teveel om het samen leuk te hebben en net te weinig dat ik wat milder naar hem was :p
    Nu zien we elkaar niet vaak, maar is het altijd wel leuk als we elkaar zien.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,865
    5,104
    113
    Ik heb twee jongere zusjes. Ze zijn 3 en 5 jaar jonger.
    Vroeger was het wel veel haren trekken en ruziën, maar dat is nu geweest. Nu hebben we een hele goede band en zien we elkaar wekelijks.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb een zus en broer, zus is 8 jaar ouder en broer 3 jaar ouder.

14. Roanchie

Roanchie Actief lid

Apr 24, 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Valt me op dat er toch nog heel veel geen contacy meer hebben.

Ik heb 2 oudere broers ik ben de jongste we schele alle 3 jaar. Met de oudste was de band beter als de middelste (zo noemen wij dat)
    Toen ik en de oudste het huis uit gingen ontbloeide eigenlijk de middelste en die kwam steeds meer bij ons zitten (ook onze ouders) en praten.
    Nu hebben wij alle flinke ruzie met de oudste dus geen contact meer en met me middelste heb ik voor zijn doen erh goed contact.
    Hij komt meestal enkel thuis (woont nog bij me ouders) om te slapen en eten en nu komt die nog wel is erbij zitten vokr even en praten wat we voorheen nooit konden.
    Ook is hij gek op me zoontje en daar is hij vaak ook nog erg mee bezig.

15. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Geen helaas en dat wilde ik mijn eigen kinderen echt niet aan doen. Gelukkig zelf 2 kinderen en geniet drie extra dubbel van ze, dat ze samen spelen, geheimpjes hebben, kibbelen, stoeien. Heerlijk!

16. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb vijf zussen en zeven broers. Ben zelf nr vier in de rij. Ik heb met iedereen contact maar met de ene meer dan met de andere

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

2 broertjes.
    Één is anderhalf jaar jonger. Altijd veel ruzie gehad en nu kunnen we nog steeds niet goed met elkaar.
    De ander is bijna 6 jaar jonger dan ik. Met hem heb ik wel altijd goed gekunt en dat kan nog steeds.

18. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,384
    867
    113
    Ik heb 1 broer, ruim 6 jaar ouder.
    Goed contact, 2 nichtjes, rijkdom :)

mijn man heeft 1 broertje waar hij geen contact meer mee heeft.

Kleine familie zo maar we zijn blij met elkaar en elkaars kinderen.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb 2 broers. 1 geen contact mee de eens per 3 maand ofzo.

Mijn man heeft 1 broer nauwelijks contact mee.

We hebben zeer weinig familiair contact maar veel goede vrienden die kunnen we gelukkig zelf uitkiezen

20. Dens

Dens Actief lid

Sep 21, 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik heb een broertje van 3 jaar jonger. We zijn erg verschillend en hadden vroeger vaak ruzie. Inmiddels zien we elkaar alleen op verjaardagen of als ik hem toevallig bij mijn ouders zie (hij woont nog thuis).

Share This Page