Ik heb geen biologische broers/zussen maar mijn beste vriendin is als mijn zusje, ze is twee jaar jonger. We zijn zó ontzettend hecht, echte zielsverwanten heel bijzonder. We gaan voor elkaar door het vuur en ze is ook de voogd van onze kinderen. 💞 Mijn man heeft nog een biologische zus maar geen contact mee eigenlijk. Nooit een goede band mee geweest, te verschillende karakters en levensstijlen.
1 oudere zus. We verschillen 5 jaar en was vroeger altijd gedoe. Kan me niet herinneren dat ik samen met haar gezellig een filmpje keek of spelletje deed. Wel jammer want onze jeugd was moeilijk en we hadden meer aan elkaar kunnen hebben. Nu is de band wel goed hoor maar niks bijzonders
Ik heb een (half)broertje van 7 jaar jonger en een (half)zusje van 9 jaar jonger. Beiden wonen ze nog thuis. Mijn broertje heeft pdd-nos en met hem heb ik een wat oppervlakkige band. Hij heeft een hart van goud en we kunnen best wel met elkaar, maar hij denkt enorm zwart/wit over veel dingen en is erg ongenuanceerd in zijn uitspraken. Hier kan ik soms moeilijk mee omgaan. Hij wordt enorm gepamperd thuis terwijl ik zeker weet dat er veel meer in hem zit, maar hij maakt hier graag gebruik van. Mijn zusje is een heerlijke puber en met haar heb ik een erg goede band. Ze is heel lief en zorgzaam en past zo nu en dan op onze kinderen.
2 zusjes, waarvan een ernstig autistisch dus echt een zussenband heb ik niet. Andere zusje is 8 jr jonger dus in een hele andere fase van het leven. Daarnaast wonen ze ook 130 km verderop dus we zien elkaar weinig. En een stiefzusje van 13 jaar maar die zie ik al helemaal weinig want zij woont maar 1x p 2wk bij mijn moeder en stiefvader.
Ik heb 2 oudere zussen. Met de middelste speelde ik heel veel, maar we vochten en ruzieden ook genoeg. Met mijn oudste zus ging ik niet veel om, geen klik, is nogal een geval apart. Met mijn middelste zus heb ik nog steeds veel contact, het contact met onze oudste zus hebben we uieindelijk verbroken. Ging heel wat aan vooraf. Ik mis het ook totaal niet.
3 broers, 2 zusjes. Soms vochten we elkaar de tent uit.. Maar we stonden ook altijd voor elkaar klaar als er wat was.. En nu staan we nog steeds voor elkaar klaar.. Houdt veel van ze!
Ik kom uit een gecompliceerde familie. Heb 1 vol broertje, 1 halfzus, 1 halfzusje en 1 halfbroertje. Alleen mijn halfzusje spreek ik afentoe, en mijn halfbroertje omdat hij bij ons in de straat woont maar verder met niemand contact of een band.
2 oudere broers en 1 zusje. Er zit flink leeftijdsverschil tussen mij en mijn zusje, toch hele goede band mee. Broers zie ik iets minder vaak, maar ook regelmatig en goed contact. Ben blij met ze, vroeger al, maar ik vond het ook heel fijn dat we de zorg voor onze ouders (allebei veel te jong overleden) en de hele nasleep met z'n vieren konden dragen.
Ik heb een broertje. jatte me poppen trok de koppen en benen uit pikte mijn spullen. We haddenveel mot ach het is toch je broertje. veel dingen mee gemaakt wat ons beide getekend heeft. maar nu we zien elkaar en t is me broertje alleen mijn ouders houden hem verschrikkelijk klein en vi den het wel best 26 en thuis in een sti k hol. dit doet pijn
1 broertje, die 11 jaar jonger is Altijd heel gezellig (overal is wel eens bonje of 'n meningsverschil natuurlijk) en ondanks het grote leeftijdsverschil zijn er veel raakvlakken en leuke dingen die we samen kunnen ondernemen.
1 broer en 1 broertje Mijn broer en ik schelen 3 jaar, zijn compleet verschillend en dat zijn we ook altijd al geweest. Onze band is normaal maar vroeger hadden we vaak ruzie. Mijn broertje en ik schelen 6 jaar, moest vroeger vaak op hem passen en hadden zelden ruzie. Onze band is nog steeds erg goed
Een broer en broertje... ik zit qua leeftijd dichtbij mn broer en mn broertje is 9 jaar jonger. In mn jeugd had ik met beide geen goede band. Mn broer en ik hadden vaak ruzie. Alleen tegenover mijn ouders spanden we samen. Mn broertje werd namelijk als nakomertje enorm verwend en dat vonden wij oneerlijk. Nu heb ik vooral met mijn broertje een goede band. Mijn broer en ik hebben iets te verschillende karakters om echt close te zijn.
Ik heb 1 broer, hij is 2 jaar ouder. Voor zover ik me kan herinneren hebben we altijd ruzie gehad. Altijd vechten ed. Vanaf mijn 16e praten we niet meer met elkaar (hij is daar mee gestopt van de een op de andere dag). 2 jaar later ging ik het huis uit. Vanaf toen heb ik hem af en toe nog gezien op een verjaardag van mijn ouders maar verder niks. Ik mis hem niet, voelt ook niet alsof ik een broer heb.
3 zusjes Met degene onder mij scheel ik 2,5 jaar. Band was vroeger okee. Speelden samen maar hadden ook veel ruzie, met name vanaf de puberteit. Mijn jongste zusjes scheel ik 8 jaar mee. Daar had ik vroeger niks mee, het leeftijdsverschil was gewoon te groot (vond ze wel lief, maar verder niet zo veel). Toen ze uit huis gingen is die band stukken beter geworden. Nu is de band met allemaal goed! Regelmatig contact en af en toe zelfs een weekendje weg met zijn vieren. Ben blij met mijn zusjes