Vraagje KMA

Discussie in 'Voeding' gestart door cherie, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Voor een vriendin zou ik graag wat info willen met betrekking tot KMA.

Ze heeft een zoontje van 10 maanden en is van het kastje naar de muur gestuurd. kereltje kreeg met 1,5 maand eczeem en heeft echt heeeeeeel erg onder gezeten. volgens de dermatoloog geen kma.

Uiteindelijk na veel aandringen naar ka gegaan toch pepti voorgeschreven gekregen. (inmiddels was hij dus al 5 mnd) het ging wat beter. maar toen moest ze van de ka gewoon met fruit beginnen:x werd het weer erger. ik heb haar geadviseerd om verder te kijken andere richtingen. maar om de een of andere reden blijft het een doodlopende weg.

kindje heeft recent een melk provocatie test gehad.(wat iedere keer uitgesteld is en dus ook lang duurde) maar nu is hij dus verkouden. huidje lijkt dus ook weer wat erger. maar ja. komt het nu omdat hij ziekig is of van de melk. en kan het zijn dat hij ziekig is VAN de melk.

Al met al. waar is er goede duidelijke info te krijgen wat zijn de wegen om te bewandelen? met een inmiddels 10 maanden oud kindje?

P.S. Nutrimagen is ook geprobeerd maar daar werd hij erg onrustig van. ze is terug gegaan op de pepti.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien nog een keer een provocatie wanneer hij niet meer verkouden is.. en op wat voor manier reageerde hij onrustig op de Nutramigen?

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    slechter slapen en veel spugen. (ik had gedacht dat ze misschien door moest zetten.) maar inmiddels is moeder zo onzeker geworden dat ze terug was gegaan na 2 weken. en ik heb toen gezegd dat ze haar gevoel moest volgen.

Maar kan een kind verkouden worden als reactie?
    (ik dacht namelijk van wel)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja het kan wel, maar het zou onwaarschijnlijk zijn aangezien de Nutramigen minder reacties zouden moeten geven als de Pepti.. dus vandaar. Het slechter slapen en veel spugen zou je kunnen wijten aan het feit dat Nutramigen nog wat dunner is en ook lichter verteerbaar.

Lastig hoor! Ik heb bij mijn dochter ook maanden lopen klungelen, het duurt echt een tijd voordat je ´eruit´ bent wat het nu is en wat het beste is.

Ik lees hier weleens over bioresonantie, heb er zelf geen ervaring mee maar misschien zou het iets kunnen zijn.

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dank je wel. Toevallig heb ik bioresonantie voorgesteld voor haar zelf. (Ze zit er behoorlijk door heen en dan merk je maar weer hoe afhankelijk je bent van artsen;)) maar zal het ook anders doen voor haar ventje.

Ik vermoed dat zijn reacties ook meer was omdat het lichter verteerbaar is. Ik denk dat de nutrimagen beter was geweest huidje is wel redelijk rustig sinds een mnd of 4 maar niet eczeem vrij.
    De dingen waar ze door twijfelde had te maken met verandering in het ontlastingspatroon wat me heel logisch lijkt als je naar een andere voeding over gaat. en ook die andere dingen waren op internet wel te vinden als normaal.
    Maar ja. als je zo onzeker gemaakt wordt door allerlei medisch personeel wat bekwaam zou moeten zijn maar je ondertussen met een kind zo door laat lopen zonder verder te kijken dan de neus lang is. snap ik dat je terug gaat naar "veilig"

moeilijk allemaal. vind het zo sneu aangezien het op gezondheidsgebied bij hun nu gewoon niet zo lekker loopt. en je wilt van zo'n kleintje lekker kunnen genieten.
    Ik heb zelf wel een sterk vermoeden dat het om KMA gaat.

Iig bedankt voor deze tip.
    Als er meer ervaringen zijn. of dingen waar van je zegt kijk eens hier of daarna. tips of wat dan ook. graag.
    misschien kan ik haar toch nog een stapje verder op weg helpen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, of dat KMA is....
    Ik zou iig aandringen op een bloedtest. Die is beneden de 4 jaar vaak vals negatief, maar goed: hij zal maar net het kind zijn waarbij de antistoffen (al) wel zichtbaar zijn in het bloed!
    Bij ons was de bloedtest negatief, maar bij de bioresonant wel positief op koemelk.

Verder reageert Thirza met verkouden worden op koemelk. Liep -voordat ze geopereerd werd aan haar neusamandel en oortjes- dan ook altijd uit op een oorontsteking.
    Daarnaast krijgt ze ook eczeem als ze koemelk binnen heeft gehad. Met een goede hormoonzalf gaat dat weg.
    Spuugde als baby ook ontzettend veel, extreme dramkrampjes, voortdurend verkouden dus (vies groen snot, niet helder) en de ontlasting was nooit vast, altijd drabbig.
    Als een kind nooit vaste ontlasting heeft, kan dat dus signaal zijn van een allergie, (kan ook wat anders zijn uiteraard).
    Eczeem schijnt maar in 2% van de gevallen een oorzakelijk verband te hebben met koemelkallergie, (zegt onze kinderarts).

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hij had een bloedtest gehad en volgens mij kwam daar "lichte" KMA uit maar dat moet ik navragen. dit was met 5mnd.
    daarna werd er gewoon vrolijk gezegd dat dat het niet was.

Maar als je met bioresenantie weer een stap verder kan komen het misschien wel de moeite waard om dat te proberen.

Deel Deze Pagina