Misschien een beetje een rare vraag, maar aangezien ik nog vrijwel nooit courgette heb klaargemaakt en dat nu dus voor het eerst ga doen, als zelfgemaakt groentehapje voor de kleine; Moet je die groene schil eraf halen voor het koeken of stomen of eet de kleine dit met schil en al? Ik pureer het natuurlijk hé, even voor alle duidelijkheid.
dir is een recept die op keuzekikker staat. Courgette (voor 8 porties): Was 2 middelgrote courgettes zorgvuldig, verwijder de uiteinden en snijd ze in plakjes (de schil is zacht en hoeft niet verwijderd te worden) Stoom de groenten gaar in ongeveer 10 tot 15 minuten en pureer het.
Als je het uit de hand wilt laten eten (stukken) dan zou ik de schil eraan laten zitten, geeft wat extra stevigheid om vast te houden. Om te pureren... geen idee, ik denk dat je het er prima om kan laten zitten. Even teruglezen en zie dat je het inderdaad wilt pureren (lezen is ook een kunst ).
Voor dat aardappeltje hoef je niet te wachten tot 6 maanden hoor Kan je net als groenten gewoon geven vanaf 4 maandenn (tenminste als je wilt bijvoeden vanaf 4 maanden..)
courgette met appel en rijst is hier echt favoriet daar heeft mij kleine man van gesmuld gisteren. Heb hem goed gewassen maar de schil er niet afgehaald.
ik haal de schil er eigenlijk altijd af. Ik geloof dat dat in het Opperdepop boek stond . Want ik had ook nooit eerder courgette klaargemaakt. Maar als ik het zo lees, lijkt het dus nog meer op komkommer dan ik dacht .
Ik gebruik altijd schijfjes courgette uit de vriezer.(wij eten het zelf niet)Hier zit ook nog de schil aan, kan prima hoor!