Vraagje over courgette

Discussion in 'Voeding' started by MamaMiaatje, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Misschien een beetje een rare vraag, maar aangezien ik nog vrijwel nooit courgette heb klaargemaakt en dat nu dus voor het eerst ga doen, als zelfgemaakt groentehapje voor de kleine; Moet je die groene schil eraf halen voor het koeken of stomen of eet de kleine dit met schil en al? Ik pureer het natuurlijk hé, even voor alle duidelijkheid. :D

2. simone 24

simone 24 Actief lid

Apr 1, 2008
    226
    0
    0
    dir is een recept die op keuzekikker staat.

Courgette (voor 8 porties):

Was 2 middelgrote courgettes zorgvuldig, verwijder de uiteinden en snijd ze in plakjes (de schil is zacht en hoeft niet verwijderd te worden) Stoom de groenten gaar in ongeveer 10 tot 15 minuten en pureer het.

3. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    als het erg dun is kan je er wat rijstebloem door doen. of met een aardappeltje vanaf 6 maanden.

4. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Als je het uit de hand wilt laten eten (stukken) dan zou ik de schil eraan laten zitten, geeft wat extra stevigheid om vast te houden.
    Om te pureren... geen idee, ik denk dat je het er prima om kan laten zitten.

Even teruglezen en zie dat je het inderdaad wilt pureren (lezen is ook een kunst ;)).

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor dat aardappeltje hoef je niet te wachten tot 6 maanden hoor ;)
    Kan je net als groenten gewoon geven vanaf 4 maandenn (tenminste als je wilt bijvoeden vanaf 4 maanden..)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    courgette met appel en rijst is hier echt favoriet :)
    daar heeft mij kleine man van gesmuld gisteren. Heb hem goed gewassen maar de schil er niet afgehaald.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik haal de schil er eigenlijk altijd af. Ik geloof dat dat in het Opperdepop boek stond ;) . Want ik had ook nooit eerder courgette klaargemaakt.

Maar als ik het zo lees, lijkt het dus nog meer op komkommer dan ik dacht ;) .

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het lekkere deel van een courgette is juist de schil! Voor de rest heeft het ding geen smaak

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik gebruik altijd schijfjes courgette uit de vriezer.(wij eten het zelf niet)Hier zit ook nog de schil aan, kan prima hoor!

Share This Page