Hier ben ik weer Mijn zoontje van morgen 8 maanden is geen hele goede eter. Ik heb hier vaker een topic over geopend , het maakt mij erg onzeker merk ik. Eigenlijk ben ik vrij relax maar dat eten vind ik gewoon moeilijk. Als ik om mij heen kijk eten alle kindjes lekker een soepstengel , boterham nou noem maar op. Mijn zoontje wilden tot een week of 3 terug absoluut geen avond eten zowel vers als potjes niet. Potjes gaat nu heel goed ineens eet die dat prima ! Vers bied ik elke dag aan maar daar kokhalst hij van (misschien kan ik niet zo goed koken haha) en geef ik hem na 2/3 hapjes een potje wat eigenlijk heel goed gaat. Maar het echte "probleem" is : hij eet absoluut geen stukjes en harde dingen. Brood , hij gooit het alleen maar heel kwaad weg en hij wilt het absoluut niet. Ook geen korst. Zodra ik een stukje in zijn wang doe , spuugt die zich helemaal leeg. Een rijstenwafel , stukje gebakken ei , soepstengel , lange vinger , banaan, nou noem maar op wilt hij ook absoluut niet !! Eigenlijk brood + alles wat hij zelf moet eten in zijn handje of hard is wilt die niet. Vanaf wanneer moet ik mijn zorgen maken ? Wat kan ik doen om hem te helpen hier doorheen te komen ? Zal dit gewoon goed komen ? Iemand ervaring? Hele boel vragen misschien kan iemand mij helpen. Ik dwing hem het absoluut niet op , zet hem lekker in zijn stoel en laat hem lekker spelen met eten maar hij vind er niks aan en wilt er niet eens mee spelen.
Heb je ook iets van beleg op het brood? Zonder wil mijn zoon het ook echt niet maar met een beetje appelstroop erop wel. Ik doe kleine plukjes net voorbij zijn lippen in zijn mond. Als ik het de ver in zijn mond doe vind hij dat niet fijn. Een rijstwafel, soepstengel, lange vinger etc is nu toch helemaal nog niet nodig? Dit zijn gewoon extraatjes. Banaan kun je prakken Sommige kindjes moeten gewoon wat langer wennen aan de vreemde structuren. Je doet het goed door het te blijven aanbieden, meer kun je nu niet doen. Ze leren het vanzelf.
Ik zou hem zlf niet teveel verschillende dingen aanbieden, maar bijv. alleen elke middag een broodkorst. Gewoon daar mee laten spelen, hij gaat het vast ooit eten. Hier at zoontje tot ruim 8 maanden helemaal niets naast zijn flesvoeding, en dat is ook goed gekomen.
Gewoon blijven aanbieden. En stoppen met de potjes. Met 8 maanden is de bijvoeding nog niet zo belangrijk. Als hij straks ouder is dan 1 jaar en hij eet nog niet beter, ben je verder van huis. Dus je kunt beter nu beginnen met goede gewoontes aanleren. Succes
Hier hetzelfde gehad. Ook begonnen met potjes. Langzaamaan overgestapt naar vers. Niks mis mee. Ik zou inderdaad het boterhammetje lekker beleggen, appelstroop ofzo. Korstje eet mijn zoontje nog steeds niet, ook geen soepstengel. Maar dat komt vanzelf goed.
Die extraatjes zijn ook nog niet nodig maar het gaat er meer om dan hij niks afhapt en ook echt niks wilt eten. Behalve melk , fruit en avond eten potjes dan.. Ik geef hem elke avond vers avond eten maar hij wilt het gewoon echt niet als hij 1 stukje proeft spuugt die alles er uit. Daarom geef ik een potje. Ik had mijn hele vriezer vol liggen met eten voor hem maar meneer moet er niks van weten. Daarbij denk ik zodra hij stukjes gaat eten hij ook gewoon avond gaat eten. Want volgens mij is dat echt het probleem.
Die potjes zijn eng glad, dat lukt je niet goed met vers. Mijn oudste wilde geen potjes, maar vers moest echt glad zijn. Dus goed koken en dan staafmixer erop. En brood ging wel weer, omdat het alleen die structuur was. Maar gecombineerde structuur zoals, brood met beleg, of potjes met stukjes, of yoghurt met aardbei etc, dat ging langer mis. Denk tot een maand of 10, daarna ging het steeds beter