Hoeveel brood dreumes/ peuter

Discussie in 'Voeding' gestart door Arti13, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!
    Onze zoon wordt in juni 2. Hij eet zo'n 2-3 boterhammen als ontbijt en 2-3 boterhammen als lunch. 2 Keer per week eet hij warm tussen de middag op het kdv en warm 's avonds. Maar is dit niet te veel brood, want is heb altijd begrepen dat te veel brood ook niet goed ivm bijvoorbeeld het zoutgehalte.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als hij al bijma 1 is is dat volgens mij niet meer van toepassing. Tot 1 jaar echt bijna geennzout en vanaf 1 jaar matig zout.

Lekker dat je kindje zo lekker kan eten joh. Hier 1-1,5 boterham bij de lunch. Als ontbijt krijgt hij nog pap maar wil binnenkort over naar een boterham.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon eet ook 2 boterhammen bij het ontbijt en 2 bij de lunch. Dat is al heel lang zo. Hij zou wel meer lusten, maar dat mag van ons niet. Ik vind vier boterhammen op een dag wel genoeg op die leeftijd, zeker omdat hij toch wel altijd zo rond het maximum gewicht hangt.
    Hij krijgt verder overdag een keer fruit en soms nog een keer een tussendoortje in de vorm van koekje / ontbijtkoek / soepstengel o.i.d. Maar dat schiet er ook wel eens bij in. En natuurlijk nog avondeten.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dreumesje is nu ziek en last van haar 14 mnd prikjes.
    Normaal at ze 4 tot 5 boterhammen weg.
    Nu krijgt ze door de griep en de rotprikjes niks door haar keel.

Mijn zoon van 5 eet 8 boterhammen weg.
    Zitten wel in een groeispurt dus is denk ik normaal.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje krijgt er nu ook 2 bij het ontbijt want ze bleef vragen om eten. Nu 2 bij het ontbijt en 2 bij de lunch. Verder koken wij zoutloos.

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier bij het ontbijt 1 boterham en dat gaat de ene keer rap naar binnen en de andere keer zijn we blij als ze een halve boterham op heeft. Dit heeft vaak met het tijdstip te maken hebben we gemerkt. Op dagen dat ze vroeger op moet ivm ons werk en KDV eet ze haar ontbijt minder goed. Kan ze uitslapen dan gaat het ontbijt rap naar binnen. Tussen de middag thuis twee boterhammen en op het KDV soms 3.

Deel Deze Pagina