Hoi, Ik was benieuwd hoeveel brood jullie je kindje van 10 mnd geven/ gaven. En gaven jullie dan ook nog een flesje opvolgmelk erbij of gewone melk, of iets anders? bedankt alvast@
Alle drie de kinderen kregen hier met 10 maanden 1 boterham, maar aten hier een paar hapjes van, soms 2 hapjes, soms 4 hapjes, soms geen enkel hapje. Prima dacht ik zo we zijn immers met 10 maanden begonnen met het geven van een boterham. De oudste twee kregen/krijgen altijd water of thee bij de boterham. De jongste kreeg/krijgt altijd borstvoeding na de boterham.
Mijn jochie kreeg met 10 maand 1 boterham daarna 90/3 opvolgmelk. Van het CB mocht hij ook 2 boterhammen, maar ons jochie had aan 1 wel zat. Met 11 maand hebben we die opvolgmelk vervangen door gewone melk bij de boterham.
ons meisje at 1 boterham meestal, heel soms 1 1/2. En dan een bekertje opvolgmelk. In zo'n difraxbekertje kon precies 100cc Met 11 maanden is het halfvolle melk geworden.
Onze dochter krijgt 1 boterham en ongeveer 120 cc halfvolle melk. Maar soms eet ze de hele boterham, soms 2 hapjes, soms wil ze een halve erbij, ik vind het allemaal best
lars eet naar behoefte rond die leeftijd was dat een halve boterham met een fruithapje. niks op brood behalve roomboter.
Mijn zoontje is 8 maanden en eet 2 boterhammen zonder problemen op. Hij krijgt daar nog 120/4 bij, maar dit ben ik af aan het bouwen zodat hij over een paar dagen de 3e fles eraf heeft.
Milan at rond die tijd 2 boterhammen (en daarvoor kreeg hij borstvoeding). Hij zou er denk ik toen wel 3 gelust hebben, 't is echt een klein vreetzakje, maar 2 leek mij wel genoeg .
Hier eet ze met gemak 2 boterhammen op. Heel erg lekker vindt ze dat. Ze krijgt daarbij thee-water-diksap. Geen fles met opvolgmelk meer.
Hoi, Mijn dochtertje van 10,5 maand eet 1,5 tot 2 boterhammen met smaak op Ze drinkt hiernaast halfvolle melk.
Mijn dochter is nu 8,5 maand en eet 2 keer op een dag 1 boterham (ontbijt en lunch) en daarna nog een fles van ('s ochtends) 180/6 of ('s middags) 210/7. Ze is nogal druk, dus voor meer brood heeft ze het geduld niet, maar blijkbaar heeft ze wel honger
wat eten jullie kinderen met 10 maanden allemaal al veel zeg. 2 boterhammen vaak nog wat erbij, poeh zeg...hoeveel moeten ze dan eten als ze 4 jaar oud zijn?
Mijn zoontje krijgt tussen de middag 1 boterham, ik denk dat de helft tot 2/3 daarvan ook daadwerkelijk naar binnen gaat, de rest ligt op de grond of zit aan de kinderstoel geplakt . Daarnaast krijgt hij 150 ml + 5 opvolgmelk.
Hier krijgen ze (nog geen 10 maanden overigens) 1 boterham + fles 120/4 - Aldin en Melisa eten de boterham helemaal op. Bij Diyana zijn we heel blij als ze 3/4 opeet, meestal doet ze de helft. Ik hoorde van de week overigens van vriendinnen met dreumesen dat het toch heel knap is dat onze kindjes AL een hele boterham opeten. Hun kindjes van 1,5-2 jaar eten ook nog 1 boterham tussen de middag.
mijn zoon van net een jaar eet ook gewoon driekwart tot 1 boterhammetje met een fruithapje nu adi. meer krijgt hij voorlopig ook niet. als ik hem s ochtends en s middags 2 boterhammen zou geven eet hij bijna net zoveel als mijn dochter van bijna 16.