Mijn dame is net 1 jaar...heeft altijd aardig gegeten, maar niet overdreven veel. Sinds ze geen Nutrilon maar gewone melk krijgt, heeft ze veel meer honger. Ze eet nu 3,5 tot 4 boterhammen per dag. Is dit teveel?? Ze zit qua lengte en gewicht wat onder t gemiddelde (73 cm, 9 kilo) dus wat mij betreft mag ze t gewoon eten, maar weet niet of t echt normaal is.
Hier ook een dametje die veel brood eet. De dagen dat ze op het KDV zit eet ze s'middags 3a4 sneen brood. thuis meestal 2 of 3. Ik ga komende week naar het CB en wou direct even vragen of dit niet teveel is, maarja...dan nog, als ze Zeggen dat het teveel is kan ik dr slechts honger laten lijden
Volgens het voedingscentrum "moeten" kindjes van 1-4 jaar, 1 tot 4 boterhammen per dag eten. Dus dan zit je prima.
Dominique eet drie boterhammen per dag. Dat doet al zeker een jaar. Als je kleintje verder goed groeit dan zou ik me geen zorgen maken!
Milan is nog wat jonger (bijna 10 maanden) maar die eet meestal ook 4 boterhammen per dag. Op 't cb zeiden ze er niks van.
het wisseld hier wel is ,smorgens heeft ze er altijd 1 en tussen de middag 1 soms 2 vaak is het smiddags 1 broodje en 1 cracker
uhm onze boy eet er maar 1 ! heb vanmiddag een 2e gegeven en die heeft hij op doen eten ,, kwist niet dat hij er zoveel op een dag moest hebben...
Jesper eet meestal 4 broodjes op een dag. Hij wil soms wel meer dan 2 per maaltijd, maar dat lijkt me wat overdreven.
Mijn meisje eet er meestal 2 helemaal op...we bienden dan ook eigenlijk niet meer aan, maar nu ik zie dat er mama's van kindjes zijn die er nog meer eten....misschien toch meer aanbieden...?
Onze Demi eet er 1 tussen de middag en ik heb niet de indruk dat ze nog honger heeft daarna, want die ene gaat neit eens altijd helemaal op. Dus ik weet neit wat ik lees, dat er baby's zijn die al zoveel meer eten!
Hier ook max 1 boterhammetje, soms gaat ie op, meestal niet. Als ie opgaat bied ik nog weleens een tweede aan, maar tot nu toe heeft ie daar nog nooit een hap van gegeten. Das meer de boterham om mee te spelen dan. 's ochtends krijgt ie dan pap, dus geen boterham.
Hier ook verbazing Ons zoontje eet sinds kort 's morgens een halve boterham en 's middags 1 hele. Ik heb wel eens meer aangeboden, maar toen zat hij er mee te spelen.
maar als jullie smorgens met brood beginnen, krijgt je kindje er dan nog pap of melk bij? Of ervoor of erna? 1 boterham voor 1 fles lijkt me zo weinig....?
dat vraag ik me ook af ja.... ik heb het idee dat ons meisje nog wel behoefte heeft aan die ochtendfles...maar ik dénk dat als ik een boterham aan zou bieden dat ze dat óók eet...maar hoeveel bieden jullie aan?
Als ik in de ochtend begin krijgt Kai 2 boterhammen en daarna 100 ml nutramigen... Bij de luch the same....en voor het slapen gaan nog 200 ml....
Mijn zoontje krijgt naast de ochtendboterham nog een beker melk. Toen we net begonnen met de boterham (6,5mnd) kreeg hij na zijn boterham nog een flesje van 90/3 of 120/4.. Maar 1 boterham is ook ok. Genoeg dagen dat mijn zoontje amper 1 boterham eet (2 keer een halve). En sowieso komt hij niet verder dan 1 boterham. Zolang ze maar blijven groeien. Alleen als ze geen boterham eten, omdat ze de rest van de dag lekkers krijgen, dat is een ander verhaal..
K, is 6 maanden en eet al 2 boterhammen met een flesje melk hihi lekker laten eten die boterhammetjes!
Eva eet meestal 1 boterham 's ochtends en 1 boterham tussen de middag, vaak eet ze 'm helemaal op 1 stukje na . Toevallig vanochtend 2 boterhammen op. Ze drinkt er Yoki of Mona drinkyoghurt bij, 's ochtends en 's middags zo'n 50-100ml en 's avonds nog een toetje. Ik vind het vrij weinig, maar krijg er echt niet meer in.