Wij geven aan boodschappen ongeveer 150 a 200 euro per week uit (inclusief alles). We zijn met 5. We doen boodschappen bij drie supermarkten waaronder de AH. En Colruyt, die staat bekend als voordelig hier in Belgie. Kopen veel in grootverpakking.
2 volwassene en 3 kinderen 5 7 en 9 Ik geef ongeveer 50 tot 60 euro uit aan boodschappen. Kleding per maand 100 max. Het kan wel meer maar ik vind het zonde
Ongeveer 100 euro per week voor boodschappen. We zijn met 2 volwassenen en 1 kind. Kledinggeld, geen idee.
Zoals eerder genoemd; je leeft naar wat je hebt. Onze vaste woonlasten zijn grofweg €1500 (auto’s, zorgverzekeringen, huis, gas-water-licht etc.) Sparen automatisch €1400,- Kinderen sparen €50,- p.k. (€100,- totaal) Kinderopvang flexibel, rond €600,- Inkomsten samen €4700 Ik denk dat ik rond €300,- aan kleding koop per maand voor het hele gezin. (soms alleen voor mezelf) €450,- boodschappen ongeveer. En we houden altijd over voor terrasjes, leuke dingen etc. Maar nogmaals; je leeft naar wat er binnenkomt. En ik wissel kleding ook af tussen Hema-hm-Zara, maar ook wel merk als ik echt iets leuks zie. Bewuste keuzes maken. Ik werk 28 uur, maar als ik minder zou werken, zou ik ook minder uitgeven..
Hier ongeveer 250 per week, maar als starters 10 jaar geleden moesten we het met 60 euro doen. Hier ook al eens de overweging gemaakt om thuis te blijven, maar heb dat bezuinigen er niet meer voor over.
Wij zitten tond de 200 euro per week voor boodschappen, kleding wisselt. Ik denk zo'n 1500 euro per jaar? Maar ik hou nooit iets bij. Ik heb ook echt geen idee wat er precies binnenkomt en uitgaat. Tot nu toe gaat het altijd goed, geen dikke spaarrekening maar wel altijd wat achter de hand voor noodgevallen, ik vind deze werkwijze prima! Wij leven nu en nemen het ervan.
Wij doen 1x PM grote boodschappen met alle voorraad dingen daar zijn we dan zo 130€ aan kwijt (denk aan wc papier, pasta, saus, mayo, schoonmaakspul, koffiebonen, flessen drinken enz enz) Daarbij zit dan voor die week ook gelijk de weekboodschappen. Daarnaast heb ik dan nog 3x50€ voor de rest van de maand. Vlees kopen wij 1x per 3 maanden groot in dat is zo 150€ dus ong 50 per maand.. Grofweg voor boodschappen zijn wij per maand dus €350 kwijt. Tanken en kleding rekenen we daar niet in mee.
Nee dat heb ik dus echt nog nooit gedaan Iets voor mijn to do list voor de komende maand. Dank voor al jullie inzichten
Budget van 50 euro per week aan eten/drinken. We zijn met z'n drietjes: 2 volwassenen en onze dochter van 2.5 (die nu bezig is met zindelijk worden). Niet omdat we het niet breed hebben (verdienen met z'n tweetjes bijna 3k per maand) maar omdat we anders héél véél geld uitgeven aan boodschappen. Tis nu een beetje een sport geworden Wat betreft kleding enzo daar hebben we geen budget voor. Dan koop ik wat nodig is en soms een extraatje (voor onze dochter iets meer extraatjes ).
Als je gaat rekenen hoeveel er binnen komt moet je ook rekening houden met evt toeslagen enz. Ik weet niet of je een eigen huis hebt of niet? Maak dan een proefaangifte bij de belastingdienst.
Ik zal ook 2-3 mnd je volledige salaris wegzetten. En kijken of het wel bevalt. En je hebt gelijk een buffer. Daarnaast zal ik proefberekening doen bij de belastingdienst om te kijken of je evt recht hebt op toeslagen. Maar let op je zit al in aug. Dus dit jaar heb je er waarschijnlijk geen recht op. Heb je evt nog recht op ouder verlof? Om een paar maanden minder te kunnen werken. Wat ik wel merk: als je thuis bent, geef je meer uit. Energierekening wordt hoger. Je hebt wel tijd om te koken en de diverse winkels af te gaan voor goedkopere boodschappen. Maar of dat ook lukt met een bijna kleuter.
Ik heb ongeveer 150 euro per week. Zou ik minder werken of helemaal niet dan kan daar makkelijk een deel van af. Maar wij hechten waarde aan goede producten dus wij leven daar ook na.
hier gemiddeld 400 euro boodschappen per maand, drogist en medicijnen niet meegeteld. Huisdieren wel. je leeft naar wat je hebt dus inderdaad ga het bijhouden , zet jou salaris gelijk op de spaar en kijk hoe het dan gaat.
Ik kan het mij zo niet voorstellen. Zou het ook best willen, een sport van maken maar ik hecht te veel aan goede dingen. Alleen fruit kost al 10 euro per week en dan eet ik niet eens fruit.
Tsja toen ik alleen was met mijn dochter (man en ik zijn een tijd uit elkaar geweest) moest ik het doen met 30 euro per week. Dus dan leer je wel budgetteren.
Voor mij is het onderhand een hobby geworden om zo gezond mogelijk zo voordelig mogelijk uit te zijn. We besteden tussen de 50 en de 80 euro per week aan boodschappen (incl luiers, via marktplaats,en verzorgingsproducten) Ik kijk de folders door en vergelijk. Drinken bijvoorbeeld geen frisdrank dus dat scheelt in de kosten. Let op aanbiedingen! En heb eergisteren 10 kilo gratis tomaatjes opgehaald bij Greenco! Heb een voorraad soep en pasta saus gemaakt en ingevroren. Dit scheelt ook weer. Dit alles doe ik echt als hobby en gelukkig niet omdat het moet! Maar buitenom boodschappen valt er veel meer te besparen: energie ieder jaar overstappen (en ook op verbruik letten), zorgverzekering overstappen en alles kiezen wat je echt nodig hebt, sowieso verzekeringen zorg dat je niet oververzekerd bent!, koop nooit wasmiddel/shampoo etc voor minder dan 1+1, vakanties kunnen makkelijk met korting (lastminute, groupon, vakantie veiling etc)
Je kan in Excel makkelijk een tabel maken met je vaste uitgaven. Boodschappen, verzekeringen, kapper, cadeaus, dierverzorging, luiers, kleding, benzine, gemeentelijke lasten, onderhoud auto, sport, abonnementen, buffer voor eigen risico zorgverzekering, uitstapjes en dat soort dingen. Je zou dat eens een maand of 3 kunnen bij houden door simpelweg al je uitgaven daarin te noteren. Zo weet je wat er elke maand uit gaat en of het financieel haalbaar is om thuis te blijven. Wij zijn met zn drieën en geven 320 euro per maand uit aan boodschappen, dit is exclusief luiers ed, diervoeding en cosmetica. Benzine 160 per maand. Kleding 100 per maand voor ons drieën.
Ik kan leren van sommige van jullie. Ik neem me elke maand voor om beter op de uitgaven te letten maar helaas gebeurt dat zelden..het is ook niet perse nodig, maar we willen volgend jaar gaan verbouwen en hoe meer eigen geld we hebben hoe beter natuurlijk. Vriendin heeft voor zichzelf een bedrag van 50 euro pw afgesproken voor boodschappen en als dat op is doet ze het met dat wat ze nog in de kast/vriezer heeft... Ik kan me daar niks bij voorstellen want als ik bv zin heb in bananen dan haal ik bananen.. of ik nou 50 heb uitgegeven of niet..... Maar ja dat is het. Het kan en we zijn het gewend. Om dit te doorbreken moeten we andere keuzes maken. Ik las gister iets over de website https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/#/panel/0 Hier kan je uitrekenen of stoppen met werken finsncieeel gunstig is of juist beter om wat uren te blijven maken. Best interessant.
Je hebt nog nooit gekeken wat je vaste lasten per maand zijn? Dat lijkt me dan idd de eerste stap, eerst kijken wat je vaste lasten zijn, wat je nodig hebt voor boodschappen en benzine...
Ik zou denk ik ook eerst naar de mogelijkheden van ouderschapsverlof kijken. Dan kun je proberen hoe het bevalt en hoe je financieel uitkomt en daarna een definitieve beslissing nemen.