Hoeveel budget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door Fluitekruidje, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    België is inderdaad duurder, zijn net terug van een weekje vakantie haha. Maar ook in Nederland onder de 100 met 5 man zie ik niet gebeuren

Chocolat en Nescio vinden dit leuk.
  2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hebben na aftrek spaargeld en vaste lasten (dit gaat naar een andere rekening en is incl. het maandelijkse deel van bedragen die per 3, 6 of 12 mnd wordt afgeschreven. En gaat om alle terugkerende kosten zoals hypotheek, G-W-L, verzekeringen, abbo's, telefonie, internet en clubjes, etc) een x bedrag over. Dit hebben we ook in een excel bestandje en kan aangepast worden indien nodig. Dat bedrag is in excel gedeeld door 4,2 (een maand is namelijk iets met dan 4 weken) en dat bedrag hebben we dan 'per week'. Bij ons is dat ongeveer 400-450 euro. Ik weet het niet precies meer uit mijn hoofd omdat het er iets minder toe doet momenteel. Daar doen we alles van zoals boodschappen, kleding/schoeisel wanneer nodig, tanken, cadeautjes, uitjes, etc
    Wij zijn daar ooit mee begonnen toen we het minder breed hadden, toen wist ik de bedragen ook iets speciefieker. Nu is het minder nodig maar hebben we het nog steeds zo ongeveer vaststaan. Dan kun je het iets meer verdelen over de maand.
    In mindere tijden lette ik meer op de boodschappen, eten wat er in de aanbieding was en niet zo zeer waar ik perse zijn in had. Iets duurder vlees? dan nam ik wat goedkopere groente, zoiets. En sowieso zit er in vlees al zo'n verschil in prijd. Wij aten dan vissticks eigen merk, een braadworstje, een hamburger uit de vriezer van het goedkoopste merk, slavinken, kipschnitzeltje etc in de aanbieding
    Kleding en schoenen het liefst in de sale en ook niet alles alleen maar kopen wat ik leuk vond.
    Zo deden we dat eerder. Nu we meer te besteden heb kunnen we ons veroorloven iets minder op de prijs te letten en maken we andere keuzes.
    Ik ben trouwens ook iemand die in topics als 'hoeveel aan cadeautjes besteden' een antwoord geef als 10 euro voor kindeten van vrienden, 15 euro voor neefje/nichtje, etc.
    Daar lees ik ook wel eens antwoorden van 25 of 50 euro. Dat zijn ook hele verschillen in uitgaven per maand

Fluitekruidje vindt dit leuk.
  3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies dit is ook waarom het ons soms periode wel en soms periodes niet lukt.

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind het ongelooflijk knap dat je het hiermee red! Hoe doe je dat? Het zou mij niet eens lukken als ik naar de Aldi of Lidl ga.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik haal vooral veel lokaal, groente en fruit hier bij het plaatselijke groenteboertje meestal en ik voor de hele week 10 euro kwijt.
    Brood bak ik zelf op zondag dan bak ik 7 broden en die vries ik in kosten ongeveer 70 Cent per brood met meel van de plaatselijke molen.
    Vlees komt bij de keurslager vandaan Die heeft dag acties zoals 4 karbonades of schnitzels voor 5 euro of een pond verse worst of gehakt voor 4 Euro.
    Kaas en zuivel bij de boerderijwinkel van de melkveehouderij achter in het weiland
    De rest van de spullen haal ik bij de supermarkten hier in de buurt ik woon aan de rand van het dorp en daardoor 9 supermarkten Tot mijn beschikking. Ik let op aanbiedingen en ben niet merk gericht.

Angel1980, Chocolat en Fluitekruidje vinden dit leuk.
  6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Aha vandaar dan snap ik het wel ja.

Wij hebben ook altijd veel fruit, groentes, vlees dan weer niet.
    Ik doe eigenlijk al mijn boodschappen bij de lidl, incl luiers.
    Maar ik let daarbij altijd goed op aanbiedingen.. we hebben het een tijdje met 1 loon moeten doen en op de 1 of andere manier vind ik koopjesjagen een soort hobby ofzo :p

Nescio en Fluitekruidje vinden dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen. Budget per week aan boodschappen is 100,- soms iets eronder, soms iets erboven.

Ik let op de aanbiedingen en koop veel bij de Lidl. Als ik voor de boodschappen naar 3 winkels moet, dan doe ik dat als ik daardoor 25,- goedkoper uit ben.

Toen wij minder hadden kwamen we ook prima rond en aten we er niet minder om. Het is maar net hoe slim je de boodschappen doet

8. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    234
    63
    28
    Vrouw
    boodschappen 750 p/m incl sigaretten van mijn man. Geen luiers wel gewoon goede kwaliteit vlees, vis, groente en luxe fruit. Kleding varieert. Voor mezelf 100,00 p/mnd, kind mss 60euro p/m en man mss 30 p/mnd. En trouwens de inkomensafhankelijke combinatiekorting die je dan misloopt bedraagt zo'n 2600Euro per jaar. Dus je mist nog eens ruim 200 euro netto extra.

Deel Deze Pagina